آرشیو خبرها

قربانیان تجاوزهای خاموش

قربانیان تجاوزهای خاموش

کودک همسری یکی از مواردی است که شاید تعداد آن نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده باشد اما هنوز هم در جامعه شاهد آن هستیم، چیزی که می‌توان از آن با عنوان مصداق کودک آزاری یاد کرد و مقابله با آن پدیده‌ای چند وجهی و نیازمند حمایت مسئولان، قانون و فرهنگ سازی است.

کودکان کار زیر سایه بی هویتی

کودکان کار زیر سایه بی هویتی

موضوع کودکان کار یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شیوع ویروس کرونا و بحران‌های ناشی از آن مظلومیت و تنهایی این کودکان را دوباره به یادمان آورد؛ در زمانی که همه شهروندان به قرنطینه خانگی توصیه می‌شدند و خیابان‌ها و معابر خلوت شدند؛ این کودکان خطری را حس نکردند؛ چون آشنای همیشگی آسیب و بحران هستند.

خیانت کرونا به جامعه کارگری

خیانت کرونا به جامعه کارگری

کرونا یکی از مهمان‌های ناخوانده‌ای بود که با ورود به دنیای ما مشکلات زیادی را ایجاد کرد اما جامعه کارگری یکی از قشرهایی بود که این بیماری مشکلات آنان را تا میزان قابل توجهی افزایش داده و برایشان بیکاری را رقم زد.

تابعان قُدرت

تابعان قُدرت

در رابطه اصولگرایان و اصلاح طلبان با مردم، اشکالی هست؛ این دو جریان فکری مانند هر جریان سیاسی دیگری برای نقد درونی نیاز به فاصله گرفتن از قدرت دارند و تا زمانی که در قدرت‌اند، کمتر به نقد درونی می‌پردازند.

گردش نخبگان یا چرخش نخبگان

گردش نخبگان یا چرخش نخبگان

پس از شش سال از ریاست جمهوری حسن روحانی، تعدادی از جوانان و فعالان سیاسی و رسانه‌ای استان با اشاره به عملکرد این دولت از آن ابراز نارضایتی کرده و معتقدند این دولت نتوانست به وعده‌های خود در زمینه‌های مختلف عمل کند.

 بگم، بگم‌ها؛ ادامه دارد

بگم، بگم‌ها؛ ادامه دارد

چندی است در شورای شهر قزوین و آن هم شاید به واسطه نزدیکی انتخابات با فرمولی قدیمی اما ویترینی جدید به دنبال ایجاد مسئله و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود به نمایندگان مردم در پارلمان شهری هستیم که به نظر می‌آید برای این کار از شیوه‌ای بهره گیری شده که بسیاری معتقدند همان روش «بگم بگم» محمود احمدی‌نژاد است.

آینده پیش روی اصلاحات در استان قزوین

آینده پیش روی اصلاحات در استان قزوین

امروز و در وضعیت کنونی متولیان امر اصلاحات در استان از هر حزب و گروهی که داعیه اصلاح طلبی دارند، باید میزگرد آسیب شناسی برگزار کنند و با شنیدن انتقادات یکدیگر نسبت به هم، زمینه را برای مشارکت گروهی و مبتنی بر خرد جمعی فراهم نمایند تا در سایه وحدت رویه، بار دیگر بتوانند اعتماد عمومی را برای حضور در مناسبات سیاسی و تصمیم سازی استان جلب نمایند.

سرآغاز

سرآغاز

تقاطع آمده است گفتمان ساز باشد در واقع به تعبیر فقهی هدف ما صدور فتوا نیست، تشخیص حکم است؛ تقاطع از هیچ ایدئولوژی سیاسی و اجتماعی جانبداری نمی‌کند و طرفدار هیچ جناح سیاسی یا فکری نیست. جوانان تقاطع رسالت خود را ترویج دانشوری می‌دانند و به همین علت می‌کوشند با ارتقا سطح حوادث به تحلیل واقعه از جدال‌های روشنفکری به جدل‌های دانشورانه در استان قزوین کمک کند و در این راستا دست یکان یکان شما...