آرشیو خبرها

مسکنِ سر به فلک کشیده

مسکنِ سر به فلک کشیده

بازار مسکن یکی از مواردی است که این روزها شاهد التهاب و افزایش قیمت‌های عجیب در آن هستیم و این افزیاش قیمت‌ها برآمده از علت‌های مختلفی است که بررسی آن‌ها می‌تواند در پیدا کردن راه حل مفید باشد.

ماجرای ورزشکار قزوینی که سرطان را شکست داد

ماجرای ورزشکار قزوینی که سرطان را شکست داد

ورزشکار قزوینی گفت: سرطان برایم آنقدر بزرگ شده بود که می‌دانستم وقت زیادی برای زندگی کردن ندارم؛ من که فکر می‌کردم بنا به گفته پزشک معالجم، کمتر از یک ماه فرصت زندگی دارم؛ تصمیم گرفتم که از زندگی‌ام لذت ببرم و اینطور شد که ورزش و امید به من زندگی داد.

 فرار نخبگان ورزشی؛ مسئله این است

فرار نخبگان ورزشی؛ مسئله این است

سوالی که می‌تواند ذهن هر فردی را به خود مشغول کند این است که با وجود ویروس کرونا و نادیده گرفتن ورزشکاران و مربیان چه بر سر آن‌ها خواهد آمد؛ ورزشکاران و مربیانی که برای سیر کردن شکم خود پولی ندارند چگونه می‌توانند به احتزاز پرچم سه رنگ وطن در میادین بین المللی فکر کنند.

جوان است و جویای نام

جوان است و جویای نام

شهردار منطقه سه قزوین گفت: از کارشناسی شروع کردم و مراحل پیشرفت را به صورت آکادمیک در شهرداری طی کردم، برخی از مدیران چه در شهرداری و چه در سایر ادارات و ارگان‌ها یک شبه به منصب مدیریتی رسیده‌اند، در صورتی که برای من اینگونه نبود.

مرگ بزرگان مینودری در سکوت

مرگ بزرگان مینودری در سکوت

با شیوع کرونا شاهد مرگ و میر افراد مختلف بودیم و چهره‌های شاخصی هم بودند که یا قربانی ویروس کرونا شدند و یا پایان زندگی آن‌ها توام شد با روزهای شیوع کرونا و به این ترتیب شرایطی تلخ و غمگین در مراسم بدرقه این بزرگان حاکم بود؛ افرادی که عمر خود را در راه خدمت به کشور صرف کردند؛ ولی با شرایطی خاص و بدون حضور دوست دارانشان تا منزل ابدی بدرقه شدند.

غاری گم‌گشته در فراسوی تاریخ

غاری گم‌گشته در فراسوی تاریخ

غار قلعه کرد در دهستان حصار از توابع شهرستان آوج در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد وتا به امروز در طی دو فصل مورد کاوش قرار گرفته است و قدمت یافته‌های به دست آمده انسانی را بر اساس سن سنجی‌های انجام شده حدود ۴۵ هزار سالتخمین زده شده است.

جای خالی شعر نو در هنر خوشنویسی

جای خالی شعر نو در هنر خوشنویسی

استاد خوشنویسی قزوین گفت: خوشنویسان ایرانی جمله‌های معروف از گاندی، نیچه و شکسپیر نمی‌نویسند و اغلب آن‌ها اشعار سعدی، حافظ، مولوی و خیام را برای متن اثر انتخاب می‌کنند که رویکرد چندان درستی نیست؛ همچنین جای شعر نو در خوشنویسی بسیار خالی است.

وصله نچسبی بر پیکر الموت

وصله نچسبی بر پیکر الموت

ساخت مسیر قزوین-الموت-تنکابن از سال ۱۳۸۵ کلید خورد تا ۲ استان قزوین و مازندران را به هم پیوند دهد اما ساخت این پروژه با گذر از مناطق الموت با مشکلات زیست محیطی مواجه شده که هنوز حل نشده باقی مانده است.

ضربه نهایی کرونا به صنعت گردشگری

ضربه نهایی کرونا به صنعت گردشگری

صنعت گردشگری با شیوع کرونا یکی از مواردی بود که با ضربه سنگینی را متحمل شد، با اجرای محدودیت‌ها سفرها لغو شده و مجتمع‌های پذیرش مسافران تعطیل شد، با این حال باید دید آیا در ادامه صنعت گردشگری به چه سرنوشتی دچار می‌شود و آیا مکسئولین برای حمایت از آن چاره‌ای می‌اندیشند.

قزوینِ سیاست زده

قزوینِ سیاست زده

استاندار قزوین گفت: متاسفانه رویکرد سیاسی در استان قزوین بر بسیاری تصمیمات غالب است، استان قزوین یک استان سیاسی بیش از حد است که بعضا در بین نخبگان آن لج بازی دیده می‌شود و برخی‌ها با همین لج بازی‌ها و تقابلات توانسته‌اند بر نظر شورای عالی معماری و شهرسازی در بعضی مناطق تاثیر گذار باشند.

از روانشناسی زرد؛ تا وضعیت قرمز روانی

از روانشناسی زرد؛ تا وضعیت قرمز روانی

روانشناسی زرد با سرعت در حال گسترش و رونق است و متاسفانه جوانان جامعه که درگیر معضلات زیادی مانند بیکاری، تورم، تحمل اختلافات طبقاتی شدید و فراهم نبودن شرایط ازدواج هستند؛ به راحتی مجذوب راهکارهایی می‌شوند تا هر چه زودتر موفقیت را لمس کنند؛ در حالی که در زمان کوتاهی با افسردگی و دلسردی، نشاط و اندک امید خود را هم از دست می دهند.