آرشیو خبرها

شکاف بین قانون و عمل بخش تعاون را ضعیف کرده است

شکاف بین قانون و عمل بخش تعاون را ضعیف کرده است

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: درباره قانون‌گذاری هم باید تاکید کنم که این مساله در رده وزارت‌خانه و معاونت تعاون است، اما در استان سخت‌گیری و حساسیت ایجاد شده است، با این حال در خارج از سازمان هنوز موانع و فراز و فرودهایی در قانون‌گذاری نسبت به تعاون وجود دارد و کم شدن توجه‌‌ها در یک مقطع و ادغام وزارت‌خانه‌ها تهدیدی برای تعاون است.

شگردهای زبانی_بلاغی و معنایی  عبیدزاکانی قزوینی

شگردهای زبانی_بلاغی و معنایی عبیدزاکانی قزوینی

اگر بخواهیم عبید را بشناسیم باید به آثار او به خصوص شعرهای واقع‌گرای او رجوع کنیم که من احساس می‌کنم در همین موضوع بهارانه‌ها، جنبه‌هایی از زندگی عبید و به‌خصوص اندیشه او به خوبی آشکار می‌شود؛ عبید تقریبا ۴۱ قصیده دارد که ۲۴ قصیده او دارای تشبیه و تغزل است و بقیه آن‌ها به اصطلاح مقتضب است و کل قصیده‌هایش هم بنابر گزارش دکتر محجوب تقریبا ۱۰۰۹ بیت، تقریبا یک چهارم شعرهای...

آلایندگی هوا و تدبیری که نیست

آلایندگی هوا و تدبیری که نیست

در این روزها، که قزوین آلوده‌ترین شهر ایران نام گرفته و شدت آلایندگی هوا، بسیاری از ساکنان این کُهن شهر را به ناچار خانه‌نشین کرد، مسئولان دولتی جز تعطیلی چند روزه مدارس که آن هم در میانه آلایندگی هوا، با تصمیم دولت برای تغییر شاخص‌ها به‌منظور جلوگیری از غیرحضوری شدن مدارس، متوقف شد؛ دست روی دست گذاشتند و حتی به وعده‌‌های خود برای زوج و فرد کردن خودروها هم عمل نکردند.

بخش مهمی از جامعه زیر خط فقر قرار دارند

بخش مهمی از جامعه زیر خط فقر قرار دارند

شاید بی‌راه نباشد که عده‌ای فقر را «مادر» آسیب‌های‌اجتماعی می‌دانند، اما متاسفانه امروز با تورم افسار گسیخته و گرانی روز افزون، گذران زندگی چنان برای بخش مهمی از خانواده‌های ایرانی که درگیر خط فقر شده‌اند سخت و طاقت‌فرسا شده که ناچارند در این شرایط برای حفظ آبروی خویش، صورت به سیلی گران سرخ نگه دارند.

برخی از اصول قانون اساسی باید اصلاح و تجدیدنظر شود

برخی از اصول قانون اساسی باید اصلاح و تجدیدنظر شود

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصو.لگرا گفت: عضی از اصول قانون اساسی لایتغیر و غیرقابل تجدید است. مثل اصولی که متضمن جمهوریت و اسلامیت نظام است، ولی بقیه اصول می‌تواند اصلاح شود و باید در آن‌ها اصلاح و تجدیدنظر بشود؛ من از این به «جمهوری دوم» تعبیر می‌کنم.

آری، این چنین بود برادر

آری، این چنین بود برادر

سال ۵۸ از نظر تنوع تاریخی و خاطرات خوشِ یک ملت بر سال ۵۷ نیز ترجیح دارد. چون سال ۵۷ با تغییر مکرر دولت‌ها و بی‌برقی و بی‌نفتی و ۱۷ شهریور و قبل از آن سینما رکس یا تغییر نظر بعدی شماری از فعالان مثل سال بعد نیست و آن قدر که سال ۵۸ با خاطرات شیرین، قرین است، ۵۷ نیست و پر از التهاب است.

عفو حکیمانه و ضرورت تغییرات خردمندانه

عفو حکیمانه و ضرورت تغییرات خردمندانه

عفو محکومان و متهمان توسط رهبر انقلاب، به عنوان اقدام کم‌سابقه و یا حتی بی‌سابقه‌ای می‌تواند آغازی بر راه برون‌رفت از آن‌چه باشد که سبب‌ساز اعتراضات و نا آرامی‌های چند ماه گذشته شد و کشور را در دامان التهابات و نیز درگیری‌ها و تقابل‌ها قرار داد؛ راهی که چنانچه مسئولان سه قوه آن را براساس تدبیر مقام رهبری استمرار بخشند، می‌تواند زخم‌های عمیق ناشی از این...

خاورمیانه در آستانه مهم‌ترین مرحله دوره گذار

خاورمیانه در آستانه مهم‌ترین مرحله دوره گذار

پیامدهای شکست مذاکرات و دیپلماسی میان ایران و غرب و شکست احتمالی اردوغان و حزبش در سطوح مختلف نه تنها قابل توجه که زیاد خواهد بود و با وقوع هر کدام از این موارد و یا هر دو با هم، دوره گذار در خاورمیانه وارد مهم‌ترین مرحله خود خواهد شد و بر همین اساس می‌توان متعاقب آن زلزله‌ای ژئوپلیتیک را در آینده نه چندان دور در منطقه انتظار کشید.

سفر به سرزمین اژدها

سفر به سرزمین اژدها

سفر رییس‌جمهور رییسی در صدر یک هیات بلندپایه به پکن بنا به‌دعوت رسمی «شی جین پینگ» رییس‌جمهوری خلق چین، کوتاه زمانی پس از رفتار غیر دوستانه چین در سفر پر حاشیه رییس‌جمهوری این کشور به عربستان که به تیره شدن روابط تهران - پکن انجامید، توانست تا حدود قابل توجهی روابط رو به تزلزل دو کشور را ترمیم کند و فصل تازه‌ای از روابط ایران و چین را فراهم سازد. مهم‌ترین هدف‌گذاری در...

سهم الارث زن از اموال همسر

سهم الارث زن از اموال همسر

نکته مهمی که در خصوص ارث زن از شوهر وجود دارد، این است که تنها در صورتی زن از شوهر خود ارث می‌برد که در عقد دائم او باشد. براساس ماده ۹۴۰ قانون مدنی، زوجینی که ازدواج آن‌ها دایمی باشد از یکدیگر ارث می‌برند؛ البته باید دانست در صورتی که موانع ارث وجود داشته باشد مثلا فردی مورث خود را به قتل برساند یا کافر باشد، از او ارثی نخواهد برد.

تقابل، جایگزین تعامل در نهادهای قزوین شده است

تقابل، جایگزین تعامل در نهادهای قزوین شده است

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین گفت: در شرایطی قرار داریم که نهادها به جای تفاهم تقابل می‌کنند و به جای اینکه با یکدیگر مدارا کنند طوری رفتار می‌کنند که انگار هر کدام از کشورهای متفاوت هستند، این درصورتی است که اگر یک نهاد مزایایی را کسب کند تاثیر آن برای مجموع کشور خواهد بود و دلیل عدم توافق روی مسایل معلوم نیست.