چراغ سبز وزیر ورزش برای ساخت ورزشگاه در قائمشهر

چراغ سبز وزیر ورزش برای ساخت ورزشگاه در قائمشهر
چراغ سبز وزیر ورزش برای ساخت ورزشگاه در قائمشهر
ساخت یک ورزشگاه جدید و مدرن در قائمشهر که مطالبه چندین ساله هواداران نساجی محسوب می‌شود اکنون با چراغ سبزی که وزیر ورزش و جوانان برای تحقق این درخواست نشان داده اندکی رنگ واقعیت به خود گرفته است.
ساخت یک ورزشگاه جدید و مدرن در قائمشهر که مطالبه چندین ساله هواداران نساجی محسوب می‌شود اکنون با چراغ سبزی که وزیر ورزش و جوانان برای تحقق این درخواست نشان داده اندکی رنگ واقعیت به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را می‌توان یکی از پیرترین ورزشگاه‌های ایران نامید. پیشینه این ورزشگاه به سال 1320 برمی‌گردد که روس‌ها زمین کنونی استادیوم را در اختیار گرفتند و کنارش پادگان ساختند. کم‌کم این زمین برای فوتبال مورد استفاده قرار گرفت. به عبارتی می‌شود گفت که استادیوم شهید وطنی اکنون از 80 سالگی هم عبور کرده و نهمین دهه حیاتش را سپری می‌کند.

این ورزشگاه در دهه‌های اخیر بارها مورد بازسازی قرار گرفت و آخرین و جدی‌ترین بازسازی آن نیز توسط دولت سیزدهم انجام شد. اما تجهیز و بازسازی این ورزشگاه با صرف ده‌ها میلیارد تومان هزینه باز هم نتوانست این ورزشگاه قدیمی را به استانداردهای بین‌المللی برساند. به همین دلیل نیز نساجی‌چی‌ها مهم‌ترین بازی‌های تاریخ این باشگاه را که پارسال در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد نتوانستند در شهرشان ببینند.

نساجی‌چی‌ها به جز دیدارهای خاطره‌انگیز لیگ قهرمانان آسیا که فرصت میزبانی‌شان را از دست داده بودند، حدود 30 ماه نیز به خاطر در حال اجرا بودن عملیات بهسازی و تجهیز خانه‌به‌دوش بودند و فرصت میزبانی از دیدارهای مهمی مانند رقابت‌های جام حذفی که در آن به قهرمانی رسیده بودند را از دست دادند.

محدودیت‌های ناشی از قدیمی بودن این ورزشگاه سبب شد که حتی صرف هزینه‌های میلیاردی برای بهسازی آن نیز نتواند نیاز هواداران نساجی به داشتن یک ورزشگاه مدرن و مجهز و با ظرفیت مناسب برای حضور تماشاگران را برطرف کند.

با این که در فرآیند بازسازی و تجهیز با ساخت 2 سکو طی سال‌های اخیر کمی به ظرفیت تماشاگران این ورزشگاه افزوده شد، اما ظرفیت 6 هزار نفره این ورزشگاه پاسخگوی نیاز آن‌ها به فضایی برای حضور پرشورتر نیست. برای نمونه در آخرین مسابقه خانگی نساجی که چند روز پیش مقابل استقلال تهران برگزار شد هزاران نفر پشت درهای ورزشگاه ماندند و صدها نفر نیز از ساختمان‌های اطراف به تماشای بازی نشستند.

کادر مدیریتی و هواداران نساجی بارها به اشکال گوناگون این درخواست خود را مطرح کردند و خواستار ساخت ورزشگاهی مناسب با ظرفیتی بیشتر در قائمشهر شدند. پس از مسابقه نساجی و استقلال ایزد سیف‌الله‌پور قائم مقام باشگاه نساجی در گفت‌وگویی تلویزیونی این درخواست را بار دیگر به رسانه ملی کشاند و خواستار اختصاص اعتبار برای ساخت ورزشگاهی در شأن مردم قائمشهر و مازندران شد.

دامنه این درخواست‌ها امروز به اتاق وزیر ورزش و جوانان نیز کشیده شد. در آخرین جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط وزیر ورزش و جوانان به درخواست‌های حوزه ورزش که دیروز برگزار شد، یکی از هواداران نساجی روی خط ارتباط تلفنی با وزیر این درخواست را مطرح کرد و از چالش‌ها و گلایه‌های هواداران نساجی سخن گفت. اظهاراتی که مورد تایید کیومرث هاشمی نیز قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست این هوادار نساجی ضمن تایید اظهارات او گفت: ماه‌های نخست فعالیت دولت سیزدهم و اسفند 1400 در سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران دستور داده شد حداقل‌ نیازهای این ورزشگاه برطرف شود. بهسازی این ورزشگاه و تجهیز آن برای میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر که اکنون دیده می‌شود نیز بر اساس دستور شهید رئیسی در آن زمان ایجاد شد.

هاشمی کم‌توجهی به آمایش سرزمینی در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی را یکی از عوامل جا ماندن شهری مانند قائمشهر از توزیع اعتبارات برای ساخت یک ورزشگاه بزرگ و مدرن عنوان کرد و افزود: تاکید ما این است که عدالت ورزشی باید در قالب و چارچوب طرح آمایش سرزمین رعایت شود. در این زمینه هر وقت بخواهم مثالی بزنم از بندر انزلی و قائمشهر یاد می‌کنم که 2 شهر فوتبال‌خیز کشور هستند و در آن‌ها ورزشگاه مناسب نداریم، اما در شهری مثل کاشان که تیم لیگی ندارد ورزشگاه 25 هزار نفری ساخته شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: این دغدغه هواداران نساجی دغدغه به جا و درستی است. دستور دادم مسئولان مربوطه ساخت ورزشگاه در این 2 شهر را در دستور کار قرار دهند که این دغدغه برطرف شود.

وی تصریح کرد: البته وزارت ورزش و جوانان وظیفه‌ای در قبال باشگاه‌داری ندارد که ورزشگاهی برای باشگاه بسازیم. اما ورزشگاه را به عنوان مطالبه مردم در نظر می‌گیریم که برای رشد فوتبال آن منطقه است. باشگاه نساجی قائمشهر هم می‌تواند از این ورزشگاه که در مطنقه ساخته می‌شود بهره‌برداری کند.

این اظهارات وزیر ورزش و جوانان امیدها را برای انجام مقدمات ساخت یک ورزشگاه با کیفیت و مجهز در قائمشهر زنده کرده است. ورزشگاهی که میزبان دیدارهای خانگی نساجی باشد و با ساخت آن علاوه بر فراهم شدن امکان حضور پرتعداد هواداران پرشور در مسابقات، فرصت و فضا برای حضور همیشگی تیم نساجی در مازندران و برگزاری تمرینات این تیم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر فراهم شود.

طبیعی است که ساخت یک ورزشگاه در صورت آغاز عملیات اجرایی ماه‌ها طول می‌کشد و نمی‌توان آینده نزدیکی را برای حضور نساجی و نساجی‌چی‌ها در ورزشگاهی جدید متصور شد. اما تصویب ساخت یک ورزشگاه در قائمشهر و اختصاص اعتبار برای اجرای آن برای هواداران این تیم یک پیروزی بزرگ و رخداد امیدوارکننده محسوب می‌شود. رخدادی که حالا با چراغ سبز وزیر ورزش و جوانان به تحقق نزدیک شده است.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا

https://www.titrqazvin.ir/news/19011

مطالب پیشنهادی از سراسر وب