رسانه نباید وابسته به دسته و گروه خاصی باشد

رسانه نباید وابسته به دسته و گروه خاصی باشد
رسانه نباید وابسته به دسته و گروه خاصی باشد
استاد دانشگاه و پیشکسوت رسانه گفت: دولت‌های خوب و موفق و وزارتخانه های ارشاد تاثیرگذار باید از رسانه مستقل استقبال کنند و اگر دولت‌ها رسانه ها را محدود کنند مشکل ساز می‌شود و به جای این که دولت ناظر رسانه باشد باید رسانه ناظر دولتها باشد تا کارها سامان یابد.
استاد دانشگاه و پیشکسوت رسانه گفت: دولت‌های خوب و موفق و وزارتخانه های ارشاد تاثیرگذار باید از رسانه مستقل استقبال کنند و اگر دولت‌ها رسانه ها را محدود کنند مشکل ساز می‌شود و به جای این که دولت ناظر رسانه باشد باید رسانه ناظر دولتها باشد تا کارها سامان یابد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، مراسم بزرگداشت و یادبود خبرنگاران آسمانی قزوین به ابتکار خانه مطبوعات استان با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر یکشنبه در محل مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار شد.

در این مراسم که عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حسین براتی مدیرکل ارشاد، میرزاپور معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد، علی فرمانی رئیس شورای شهر قزوین، اعضای شورای شهر قزوین، رئوف پیشدار استاد دانشگاه و جمعی از پیشکسوتان و اهالی رسانه نیز حضور داشتتد از خانواده چهار خبرنگار آسمانی "لیلا امیری"، "مرتضی حداد"، "علی رضایی پور" و "سید مرتضی نصری" تجلیل شد.

رئوف پیشدار استاد دانشگاه در خصوص عملیات روانی گفت: در چهار جنگ بزرگ خبرنگاری کرده‌ام از جمله در لبنان سال 1982، هشت سال جنگ عراق با ایران و در افعانستان و سقوط صدام حسین خبرنگاری میدانی داشته ام و تجاربی را می توان به خبرنگاران منتقل کرد.

وی بیان کرد: نگارنده کتاب لبنان سرزمین آتش و خون و سفرنامه کابل اظهار داشت: عملیات روانی کتاب جدیدی است که مطالعه آن را به خبرنگاران توصیه می کنیم که می تواند به تجارب فعالان رسانه کمک کند.

پیشدار اظهار داشت: رسانه در عصر کنونی بخش مهمی از ابزار قدرت است که فعالیت اطلاعاتی را در بر می گیرد و بکارگیری رسانه و ناتوان کردن دشمن در عمل و عکس العمل بسیار تعیین کننده است، زیرا فضای امنیت روانی در جنگ آینده پر از ابهام و استعاره است که می خواهند حقیقت را از بین ببرند و شما باید این فضا را بشناسید و راه مقابله با آن را بدانید.

این فعال رسانه یادآور شد: همه توجه کارشناسان در کشورهای جهان این است که چگونه از عملیات روانی بهره به عنوان یک سلاح تعیین کننده بهره ببرند.

پیشدار بیان کرد: رسانه در عصر کنونی شیوه زندگی و جنگیدن ما را متحول کرده و جامعه با این حجم اطلاعات تاکنون روبرو نبوده است و جنگ های اینده در میدان نبرد نتیجه نخواهد داد بلکه با تصوراتی است که رسانه ها ایجاد می کنند محقق می شود.

وی به فعالان رسانه استان قزوین گفت: جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید و بدانید در دنیای امروز با فکر استانی و کشوری نمی‌توان اقدام کرد و نتیجه گرفت مگر آن که خود را از پوسته محدود خارج کنید.

این فعال رسانه در خبرگزاری‌های ایرنا و صداوسیما در ادوار گذشته یادآورشد: رسانه‌ها به شدت جهان را بهم تنیده کرده اند و سرنوشت همه ما مشترک است و من با همه و همه با من معنا دارد لذا باید در این زمینه نیز تاثیرگذار باشید.

این استاد دانشگاه بیان کرد: به خبرنگاران استان قزوین پیشنهاد می‌کنم انقلاب و زوایای آن را از نگاه خبرنگاران آن دوره مکتوب کنید تا سند ارزشمندی گردآوری شود.

وی اضافه کرد: رسانه نباید وابسته به دسته و گروه خاصی باشد و باید دنبال همه مولفه هایی باشید که برای این که مستقل و وفادار جامعه بمانید را در خود ایجاد کنید.

وی اظهارداشت: باید جهانی فکر کرده و محلی عمل کنیم و بدانیم رسانه بنگاه حزبی نیست و اگر فقط در مسیر رهبری گام برداریم به موفقیت های خوبی می رسیم و نظام و رسانه از منافعه آن برخوردار می شوند.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی رسانه فقط تریبون دولت باشد اعتماد مردم به رسانه از بین می رود و مخاطب به رسانه های بیگانه رو می آورد.

در این مراسم تعدادی از خبرنگاران خاطراتی از همکاران آسمانی خود بازگو کردند.

در ادامه از خانواده های چهار فعال رسانه‌ای که آسمانی شده اند تجلیل شد.

در این مراسم به مناسبت روز روابط عمومی از محمد حسن ارداقیان مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به واسطه یک دهه تلاش موثر در عرصه رسانه و اطلاع رسانی تقدیر شد.

در این مراسم از خبرنگاران و فعالان رسانه ای دیگر چون ابوالفضل رجبی، محمود صلاحی، هاشم محمدی، شاه حسینی نیز یاد شد.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/18797

مطالب پیشنهادی از سراسر وب