آماده همکاری علمی با خراسان جنوبی هستیم

آماده همکاری علمی با خراسان جنوبی هستیم
آماده همکاری علمی با خراسان جنوبی هستیم
سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و آکادمیک خراسان جنوبی آماده همکاری و تعامل با دانشگاه‌های این استان هستیم.
سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و آکادمیک خراسان جنوبی آماده همکاری و تعامل با دانشگاه‌های این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین،  سینان جم باش در نشست دیپلماسی علمی با روسای دانشگاه‌های خراسان‌ جنوبی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: تاکنون به خراسان‌ جنوبی سفر نکرده بودم اما در دو روز گذشته دیدارهایی با استاندار، شهردار، فعالان اقتصادی و بازدید از سطح استان انجام شد که تا حدودی با ظرفیت‌های این استان آشنا شدیم.

وی بیان کرد: در تمام این دیدارها همکاری‌های آکادمیک مورد تاکید بود و آنچه در این نشست هم متوجه شدم اینکه بیرجند دارای دانشگاه‌های توانمندی است.

سرکنسول ترکیه در مشهد اظهار کرد: تاکنون در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاریروابط پررنگی بین دو کشور وجود داشته و تلاش می‌کنیم با استان خراسان جنوبی روابط آکادمیک برقرار کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه بیرجند یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور ایران است آرزو می‌کنیم حداقل یکی از دانشگاه‌های ترکیه را با این دانشگاه متصل و تعامل لازم برقرار شود.

جم باش تصریح کرد: برای توسعه روابط بین دانشگاه‌های دو منطقه باید زمینه رفت و آمد هیات‌های علمی افزایش یابد چون معتقدم دانشگاه‌های دو کشور می‌توانند موارد زیادی از یکدیگر بیاموزند و تعامل علمی برقرار کنند.

وی عنوان کرد: کشور ترکیه یکی از کشورهای بزرگ منطقه بوده و دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله در حوزه آکادمیک است، اکنون بیش از 200 دانشگاه در این کشور فعال است.

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: هدف ما از سفر به خراسان جنوبی این است که راه‌های همکاری و تعامل را بین کشورها باز کنیم لذا نه تنها در زمینه تبادل دانشجویی که برگزاری همایش‌ها می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

وی افزود: ابتدا باید یادداشت تفاهم بین دانشگاه‌ها امضا شود بنابراین از یک دانشگاه آغاز می‌کنیم و این تعاملالات را ادامه خواهیم داد.

جم باش بیان کرد: کشور ترکیه در حوزه‌های پزشکی، مهندسی و سایر دانشگاه‌های به نام و خوبی دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد، از طرفی بخاطر اینکه کشور همسایه هستیم رفت و آمدها هم خیلی آسان است.

وی اظهار کرد: مشترکات زیاد فرهنگی، دینی، به خصوص مهمان‌نوازی بین دو منطقه وجود دارد که می‌تواند زمینه تعامل بیشتر و راحت‌تر را فراهم کند.

"سینان جم باش" سرکنسول ترکیه در مشهد روز جمعه وارد خراسان جنوبی شد و دیدار با استاندار خراسان جنوبی، بازدید از چند واحد تولیدی و اقتصادی از برنامه‌های وی بوده است.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا

https://www.titrqazvin.ir/news/18773

مطالب پیشنهادی از سراسر وب