تبهکاران تلگرام با نقاب پشتیبان سایت از مردم کلاهبرداری می‌کردند

تبهکاران تلگرام با نقاب پشتیبان سایت از مردم کلاهبرداری می‌کردند
تبهکاران تلگرام با نقاب پشتیبان سایت از مردم کلاهبرداری می‌کردند
رییس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی (تلگرام) شهروندان توسط باند سه نفره خبر داد و گفت مجرمان تحت عنوان پشتیبان دیوار کد ورود به تلگرام شکات را می‌گرفتند.
رییس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی (تلگرام) شهروندان توسط باند سه نفره خبر داد و گفت مجرمان تحت عنوان پشتیبان دیوار کد ورود به تلگرام شکات را می‌گرفتند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار‌کرد: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه اجتماعی تلگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی ادامه داد: صحبت مشترک شکات پرونده در اظهارات‌شان این بود که قصد فروش لوازم خود در یکی از سایت‌های خرید و فروش را داشتند که پس از درج و انتشار آگهی پیامی تحت عنوان پشتیبان دریافت کرده‌اند که حاوی درخواست تایید آگهی بوده و در متن پیام اشاره شده جهت عدم حذف آگهی باید کد تایید ارسال شده برای شماره تلفن‌شان را برای پشتیبان بفرستند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه مجرمین با پوشش پشتیبان این سایت‌ها به کاربران پیام ارسال می‌کردند، افزود: در نهایت شکات پرونده بدون توجه به محتوای پیامکی که دریافت کرده بودند کد خواسته شده را برای متهمین ارسال می کردند و مجرمین نیز با استفاده از همین این کد که درواقع کد فعالسازی و ورود به تلگرام شاکی بوده است وارد تلگرام آنان شده و با جعل هویت شکات از مخاطبین‌شان کلاهبرداری می‌کردند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به سرعت عمل و اقدام هوشمندانه پلیس یادآور شد: ماموران اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند در کمترین زمان ممکن ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی متهمین که سه نفر بودند شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی این پرونده فقط در تهران بیش از 30 میلیارد ریال است، تاکید‌کرد: در بررسی‌های انجام شده این مجرمین علاوه بر تهران در بیش از 10 استان کشور فعالیت مجرمانه داشته اند که تعداد شکات پرونده در تهران بیش از 100نفر است و همچنان نیز در حال افزایش است.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید رمز دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در پیام رسان‌ها تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.

وی گفت: همچنین در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا طی تماس با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

کشف 35 میلیاردی بلوریجات قاچاق در جنوب شهر

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از چهار هزارقلم چینی جات و بلورجات تزیینی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 35 میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: ماموران کسب اطلاع کردند که مقادیری کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به انباری در خیابان فداییان اسلام منتقل، تخلیه و دپو شده تا در نهایت به بازار ارسال شود.

وی افزود: در بازرسی از محل مشخص شد که استعلامات گمرکی این کالاها مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشت و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بوده است.

سرهنگ افشاری ادامه داد: کالاها شامل تعداد چهار هزار و 787 قلم چینی جات و بلورجات تزئینی به مارک ARSIS ساخت کشور چین بود که پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های 02166747343 یا 09999871392 موارد را به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

دستگیری 6 سارق حرفه‌ای خانه‌های مرکز تهران

همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 6 سارق حرفه‌ای که از شهرستان استان البرز به تهران برای سرقت می‌آمدند خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت‌ از خانه‌ای در مرکز تهران ، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد 6 مرد جوان ابتدا خانه موردنظر شناسایی و سپس در یک زمان مناسب با شگرد تخریب درب وارد منزل شده و اقدام به سرقت وسایل با ارزش کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آن‌ها به خانه‌های زیادی در تهران دستبرد زده‌ اند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده با روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه‌ متهمان را در "ماهشر" و "کمالشهر" استان البرز شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آن‌ها را در عملیات‌ منسجم دستگیر کردند.

سردار گودرزی افزود: متهم پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از خانه‌‌های شهروندان در مرکز تهران اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه از مخفیگاه‌ متهمان اموال مسروقه از جمله ، طلاجات، جواهرات، تلویزیون، فرش کشف شد، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای با تعقیب و گریز

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از دستگیری سه سارق حرفه‌ای در تعقیب و گریز نفسگیر، خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کارآگاهان گشت پلیس آگاهی در خیابان آزادی در حال گشت زنی بودند که به یک خودروی پژو 405 مشکی رنگ با سه سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروی موردنظر سابقه سرقت دارد و وسیله نقلیه مذکور سرقت شده است؛ همین کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

وی افزود: راننده پس از مشاهده پلیس به صورت خطرناکی با ماشین در یکی از اتوبان های جنوب متواری شد که در مسیر به خودروهای پارک شده شهروندان خسارت ایجاد کرد؛ کارآگاهان در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری در جنوب تهران با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک تیر به لاستیک عقب، خودرو را متوقف و متهمان را دستگیر کردند.

سردار گودرزی عنوان کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، متهمان که در زمینه سرقت سابقه دارند قصد ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای را از جمله سرقت خودروی دیگری را در جنوب تهران داشته که با هوشیاری به موقع پلیس دستگیر شد؛ همچنین در بازرسی‌ها از خودروی موردنظر دو عدد انبرقفلی - چهار عدد تایلیور- یک عدد بی سیم - اسپری افشانه - چهار میلیون پول نقد سرقتی کشف شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا

https://www.titrqazvin.ir/news/18657

مطالب پیشنهادی از سراسر وب