اشتغال 1313 مددجو قزوینی در بخش های صنعتی و کشاورزی

اشتغال 1313 مددجو قزوینی در بخش های صنعتی و کشاورزی
اشتغال 1313 مددجو قزوینی در بخش های صنعتی و کشاورزی
رئیس کل دادگستری استان قزوین از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 313 مددجو در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی این استان خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 313 مددجو در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی این استان خبر داد.

به گزارش تیتر قزوین  و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی روز یکشنبه اظهار کرد: با تعیین کارگروه اشتغال زندانیان و خانواده آنان در مجموعه قضایی استان و در راستای تحقق سند تحول قضایی، زمینه اشتغال برای 51 نفر از خانواده زندانیان نیز در استان فراهم شده و در حال حاضر 17 نفر از این افراد در منزل و 34 نفر دیگر نیز در واحدهای صنعتی خارج از منزل مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته با تلاش بنیاد تعاون زندانیان و حوزه اشتغال اداره کل زندان ها، زمینه اشتغال یک هزار و 313 مددجوی زندان در بخش صنعت و زیر نظر کارفرماهای بخش خصوصی به صورت نیمه باز در بخش کارخانجات بنیاد تعاون، به صورت اشتغال کارگاهی در داخل زندان ها و یا نشسته در داخل اندرزگاه ها فراهم شد.

شعبانی افزود: 551 زندانی در طرح اشتغال کارگاهی، 573 زندانی در طرح اشتغال نشسته و همچنین 189 زندانی واجد شرایط نیز برای اشتغال به کار در کارخانجات سطح استان اعزام شدند.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای تمامی زندانیان حایز شرایط کار، تاکید کرد: زندانیان در دوران تحمل حبس خود با فراگیری حرفه های مختلف شغلی و اشتغال به کار، علاوه بر تامین مایحتاج مورد نیاز خود در زندان، به معیشت خانواده هایشان نیز کمک می کنند.

شعبانی اضافه کرد: به همین جهت و با تلاش بی وقفه و با جذب کارآفرینان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، نسبت به توسعه اشتغال در داخل و خارج از زندان اقدامات ویژه ای صورت پذیرفته و با جذب 42 میلیارد ریال از محل تبصره 16 قانون بودجه، برای 50 زندانی نیز اشتغال ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: با تلاش اداره کل زندان ها و مجموعه قضایی استان و جذب تسهیلات به میزان 14میلیارد ریال از محل تبصره 16 قانون بودجه، 400 متر مربع فضای خوابگاهی و کارگاهی در زندان مرکزی، در راستای توسعه اشتغال زندانیان احداث شد.

این مسئول قضایی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها 11 کارگاه اشتغال زایی در کنار مراکز ترک اعتیاد استان احداث شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 490 نفر از معتادان بهبود یافته جهت اشتغال به مراکز مختلف معرفی شدند که 220 نفر از این افراد به صورت پایدار در واحدهای صنعتی و کشاورزی و 101 نفر دیگر نیز در مشاغل موقت مشغول به کار شدند و مابقی افراد نیز جهت اشتغال در مراکز تولیدی و صنعتی به دستگاه های متولی معرفی شدند.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/17638

مطالب پیشنهادی از سراسر وب