رییس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی آمادگی این موسسه را برای تهیه سند کاربرد هوش مصنوعی در توسعه آموزش عالی اعلامکرد.
رییس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی آمادگی این موسسه را برای تهیه سند کاربرد هوش مصنوعی در توسعه آموزش عالی اعلامکرد.
به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، علی باقر طاهری نیا در سومین همایش بینالمللیشدن آموزش عالی که در دانشکده روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه تهران برگزارشد در سخنانی که با عنوان" آموزش عالی در عصر هوش مصنوعی" اثرات هوش مصنوعی بر آموزش عالی را در چهار محور هوش مصنوعی، دانشگاه و کارکرد آن، هوش مصنوعی، برنامه آموزشی و مولفههای آن، هوش مصنوعی، چالشها و فرصتها و هوش مصنوعی و آموزشعالی آینده بررسیکرد.
وی همچنین چالشهای آموزشعالی در مواجهه با هوش مصنوعی را در چهار دسته چالشها در حوزه آموزش، مهارت، کیفیت، تعامل، بحران هویت، امنیت، سو استفاده، چالشهای اخلاقی، حریم خصوصی و کنترل شفافیت و چالشهای اقتصادی، برشمرد و در ادامه پارادایمهای آموزشعالی آینده در بستر هوش مصنوعی را در چهارمحور: آموزشعالی شخصیشده، مهارتهای موردنیاز آموزشعالی آینده، چندنهادی، مادام العمر بررسیکرد.
رییس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی همچنین چهار مهارت:"شخصی" "اجتماعی" "دیجیتال" و "اکولوژیکی" را لازمه آموزشعالی آینده در بستر هوش مصنوعی دانست.
طاهری نیا ضمن بر شمردن اثرات هوش مصنوعی بر ابعاد مختلف آموزشعالی، از اساتید و صاحب نظران جهت مشارکت در تدوین سند تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در توسعه آموزشعالی که در موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در دست تهیه است، دعوت کرد.
براساس اعلام موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، همچنین در این همایش دکتر غلامرضا ذاکر صالحی، عضو هیات علمی و مشاور رییس موسسه سخنرانی خود با "عنوان موقعیت ما در فرایند بین المللی شدن آموزش عالی" را ارایه کرد.
انتهای پیام/
منبع: ایرنا