آغاز رقابت 13 هزار داوطلب قزوینی در آزمون سراسری

آغاز رقابت 13 هزار داوطلب قزوینی در آزمون سراسری
آغاز رقابت 13 هزار داوطلب قزوینی در آزمون سراسری
نماینده سازمان سنجش در استان قزوین گفت: امروز و فردا در نوبت اول آزمون سراسری، 13 هزار و 546 داوطلب آزمون سراسری در قزوین باهم به رقابت می‌پردازند که 7هزار و 274 نفر زن و بقیه مرد هستند.
نماینده سازمان سنجش در استان قزوین گفت: امروز و فردا در نوبت اول آزمون سراسری، 13 هزار و 546 داوطلب آزمون سراسری در قزوین باهم به رقابت می‌پردازند که 7هزار و 274 نفر زن و بقیه مرد هستند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده با اعلام این خبر گفت: صبح امروز پنجشنبه بیش از 6 هزار و 400 داوطلب در رشته علوم تجربی، عصر پنجشنبه 683 داوطلب در رشته زبان‌های خارجی، صبح روز جمعه یک‌هزار و 534 داوطلب رشته علوم ریاضی و 3 هزار و 495 داوطلب رشته علوم انسانی و عصر جمعه نیز 430 داوطلب رشته هنر باهم به رقابت می‌پردازند.

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین بیان کرد: در کشور نیز حدود 978 هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی فقط در دروس اختصاصی با هم رقابت خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این آزمون که بیش از 60 درصد داوطلبان آن خانم هستند، در 417 شهرستان و در 585 حوزه اصلی و 2041 حوزه فرعی برگزار خواهد شد که 25 حوزه به تهران و بقیه به شهرستان‌ها اختصاص دارد.

قاسم‌زاده گفت: درب‌های ورودی حوزه‌های برگزاری آزمون نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون بسته خواهد شد و شروع فرایند آزمون نوبت صبح از ساعت 8 و نوبت بعدازظهر از 14:30 است. ورود هر نوع وسیله الکترونیک و غیرمجاز از درب ورودی ممنوع است و تمام حوزه‌های سراسر کشور به دستگاه آشکارساز مجهز شده است.

وی عنوان کرد: با آغاز نوبت اول آزمون سراسری 1402 اینترنت موبایل در ساعات برگزاری آزمون سراسری در روز‌های پنجشنبه 29 و جمعه 30 دی در حوزه‌های برگزاری با محدودیت مواجه خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین افزود: هر داوطلب، مختار به شرکت در یک نوبت و یا دو نوبت آزمون سراسری سال 1402 (دی و تیر) است و در صورتی که گروه آزمایشی داوطلب در هر دو نوبت یکی باشد سازمان سنجش آموزش کشور، آزمونی را که داوطلب در آن نمره بالاتری کسب کرده لحاظ می‌کند، اما اگر داوطلب در دو گروه آزمایشی متفاوت آزمون داده باشد نمره کل نهایی مربوط به گروه آزمایشی که داوطلب قصد انتخاب رشته دارد ملاک عمل قرار می‌گیرد، همچین نمره کل نهایی داوطلب از جمع 40 درصد سابقه تحصیلی و 60 درصد آزمون اختصاصی است.

وی اظهار کرد: نتیجه هر دو نوبت آزمون سراسری، برای ورودی مهر 1402 در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد که نتیجه هر نوبت آزمون حداکثر 2 سال اعتبار دارد.

قاسم زاده ادامه داد: نمرات خام و نمره کل این آزمون در اسفند 1401 اعلام خواهد شد و همچنین نوبت دوم آزمون سراسری 1402 در 14 و 15 تیر 1402 برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در قزوین یادآور شد: برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره مرحله اول آزمون سراسری سال 1402، به درگاه سازمان سنجش به نشانی https://sanjesh.org مراجعه کنید.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/10594

مطالب پیشنهادی از سراسر وب