آرشیو یادداشت

 رفتار مناسب با فرزندان

رفتار مناسب با فرزندان

کودکی که به دنیا می آید عالی ترین و کامل ترین امکانات رشد را داراست. او در بهترین حالت خود آفریده شده است و آمادگی و ظرفیت آن را دارد که به شایسته ترین وجه پرورده شود و به برترین کمالات دست یابد. کافی است عادی به دنیا بیاید و خانواده و محیطی مناسب در اختیارش باشد تا ببالد و رشد و نمو کند و جایگاه والای خویش را در این جهان بیابد.

پیجر قطار اقتصادی دولت را خاموش و یا تنظیم کنید!

پیجر قطار اقتصادی دولت را خاموش و یا تنظیم کنید!

سالانه دولت‌ها رقمی حدودا تا ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی ارز تخصیص می دادند و به نوعی قیمت های بازار داخلی را با این تخصیص ها آرام نگه می داشتند ولی رئیس دولت فعلی جراحی اقتصادی کردند و خواستند مقدار تخصیصی این مبالغ ارزی را از بین ببرند

چرا رهبر انقلاب بر خصوصی سازی خودروسازی تاکید کردند؟

چرا رهبر انقلاب بر خصوصی سازی خودروسازی تاکید کردند؟

رهبر انقلاب بارها بر خصوصی سازی تاکید کردند و از خودروسازهای دولتی نیز چند بار گلایه و ابراز ناخرسندی کردند. چرا خودروسازی و خصوصی سازی مدیریت آن این‌قدر مورد تاکید مقام معظم رهبری است؟

مسافر

مسافر

داخل پذیرش می‌شوم، یکی از پرسنل مسافرخانه می‌گوید: بیست ساله این‌جا کار می‌کنم؛ همچین اتفاقی این‌جا سابقه نداشته! حالا لابد برای مسافرخونه بدنامی به بار می‌آره و منم از کار بیکار می‌شم.

ناشر نستوه فرهنگ قزوین

ناشر نستوه فرهنگ قزوین

حاج‌رضا ابراهیم‌نژاد حمیدی از ناشر، مولف، کتاب‌فروش و روزنامه‌نگار قزوین است که حضور تاثیرگذار ۵۰ سالۀ او در گسترۀ فرهنگ قزوین و مفاخر و دانشورانش، بسیار جدی و مستمر بود و حتی بیماری‌های توان‌فرسای دهۀ پایانی زندگانی‌اش نیز نتوانست، عزم او را برای تبین و انتشار مآثر فرهنگی قزوین سست یا متوقف کند.

سَرِ سیایِ زِمَستان

سَرِ سیایِ زِمَستان

قدیما این‌طور نَبودَس کی الان هَس، زِمَستان زِمَستانیشَ مِکَردَس، یه جور برف میامَدَس کی حیاطَ به خَر پُشتَه و بون مِدوختَس؛ مردم بایَس از پِله‌های ایوان تا دَرِ مُستَرا تونِل مِزَدَن، مُدیریت بُحران، نقش پُر رنگیَه دَ خانَوارا بازی مِکَردَس.

کبک میان کوه پنهان است

کبک میان کوه پنهان است

«کبک میان کوه پنهان است و قلب میان خون»؛ اما جاهای دوری هست که آدم می‌تواند قلبش را آن‌جا پنهان کند و دوباره برگردد و نگاه کند ببیند می‌تپد یا نه؛ من هر بار که کوله‌ می‌بندم و نیت می‌کنم برای رفتن، انگار خونی تازه در رگ‌هایم جاری می‌شود و قلبم مثل روز اولی که به دنیا آمده‌ام، می‌تپد.

درخت دوستی بنشان تا...

درخت دوستی بنشان تا...

این مصرع از غزل شیوای حافظ شیرازی: «درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد»، می‌تواند گویای تاثیرات روحی و روانی درختکاری نیز باشد، هرچند در نگاه این شاعر و غزل‌سرای بی‌مانند ایران زمین، «درخت دوستی» چنین است، اما مگر نه آن‌که، درخت‌کاری، خود نمادی از دوستی با زمین و طبیعت و محیط‌زیست است؟

توانمندسازی زنان در حوزه گردشگری

توانمندسازی زنان در حوزه گردشگری

کارکرد اجتماعی زنان در صنعت گردشگری به آن دسته از فعالیت‌ها و وظایفی اطلاق می‌شود که زنان با انجام آن و به عهده گرفتن پاره‌ای از آن‌ها موجب تغییر و بهبود در رفتارها و برخوردهای اجتماعی جوامع با گردشگران می‌شوند که خود از بهترین مصادیق فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری است.

دلایل اجتناب آمریکا از حمله به ایران

دلایل اجتناب آمریکا از حمله به ایران

درحالی که جنگ در نقطه نقطه خاورمیانه رو به شکل‌گیری و بلکه اوجگیری است، ایران از چنین تجاوزاتی مصون مانده است؛ ولی چرا به رغم گسترش پیشرونده و مستمر نقطه‌ای جنگ گرم در خاورمیانه، هیچ‌گاه شعله‌های مستقیم آن به ایران نمی‌رسد که علت‌های مختلفی برای آن بیان شده است.

امتناع تحلیل دقیق از آینده غزه

امتناع تحلیل دقیق از آینده غزه

در شرایطی که عدم قطعیت‌ها در جنگ غزه بی‌شمار است، کم‌ریسک‌ترین آینده‌پژوهی که به تصمیم‌گیران کمک شایانی می‌کند ترسیم آینده‌های محتملی است که مستظهر به پیشران‌های استخراج شده از میدان و صحنه جنگ غزه است؛ با این مقدمه روش‌شناسی، می‌خواهیم به آینده نزدیک جنگ غزه بیاندیشیم و به این سوال پاسخ دهیم که جنگ غزه تا یک ماه آینده چه وضعیت‌هایی را تجربه خواهد کرد؟