آرشیو خبرها

تحولات ارمنستان و منافع ملی ایران

تحولات ارمنستان و منافع ملی ایران

تحولات ارمنستان و تاثیر آن بر منافع ایران از ابعاد مختلف قابل بررسی است؛ از جمله اینکه این جنبش از این جهت که توسط رهبران کلیسای ارمنی که از نظر فکری و عقیدتی و سیاسی در جهان مسیحی نزدیکی قابل توجهی با جمهوری اسلامی ایران دارند، راه‌اندازی شده، به حفظ منافع ایران کمک می‌کند.

بازگشت ایران و آمریکا به میز مذاکره، مانع فراگیری جنگ است

بازگشت ایران و آمریکا به میز مذاکره، مانع فراگیری جنگ است

حشمت‌اله فلاحت‌پیشه، فعال سیاسی اصولگرا گفت: الآن در قبال بحران کنونی، من معتقدم که نتانیاهو خودش را در یک موقعیتی می‌بیند که هرچه بیشتر در مقابلش عقب‌نشینی صورت بگیرد، یک مقدار گستاخ‌تر می‌شود و قبل از اینکه سیاست‌های نتانیاهو منجر به یک جنگ فراگیر بشود، حتما باید یک‌جایی او را متوقف کرد؛ در مورد این توقف هم من قبلا گفتم یکی از راهکارهای اصلی آن، بازگشت ایران و آمریکا به...

وقتی جنگ مطابق پیش‌بینی اسراییلی‌ها پیش نرفت

وقتی جنگ مطابق پیش‌بینی اسراییلی‌ها پیش نرفت

جنایات هولناکی که تا کنون حدود ۲۰ هزار تن از فلسطینیان که یک سوم آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، به کام مرگ کشانده است، اما نه تنها اسرائیل نزدیک به سه ماه پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» نتوانسته به تحقق اهداف جنگی خود دست یابد و «حماس» را نابود کند که شماری از اُسرایش را نیز که اختیار حماس بودند، بر اثر تیراندازی و یا بمباران نیروهایش از دست داده است.

ایران، آژانس؛ پایان آتش‌بس

ایران، آژانس؛ پایان آتش‌بس

روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که گمان می‌رفت با اعلام آتش‌بس چندی پیش بین دو طرف، رفته رفته به کاهش دامنه اختلافات طرفین منجر شده و پرونده ایران در آژانس در موقعیت بهتری قرار گیرد، در پی تصمیم کشورمان برای لغو انتصاب هشت بازرس آژانس در ایران با ملیت‌های آلمانی و فرانسوی، بار دیگر به دوره تنش بازگشت.

ایران- امریکا؛ توافق بر سر چه

ایران- امریکا؛ توافق بر سر چه

آیا این توافق، راهی برای برون‌رفت از چالش‌هایی خواهد بود که تهران را از بسیاری مشکلاتش در کسب دوباره جایگاه جهانی او خلاص کند ؛ آیا توافق کنونی به ایجاد هم‌سویی بروکسل با واشنگتن برای کاهش تنش‌هایش با تهران خواهد انجامید؛ در غیر این صورت، توافق بر سر «چه»، همچنان پرسش و یک رمز باقی خواهد ماند.

سیاست خارجی؛ چرخش ناگزیر

سیاست خارجی؛ چرخش ناگزیر

امروز با پیوستن چین به جرگه کشورهای عربی منتقد و مخالف ایران، دیگر «ادعاها» (مبنی بر برخورداری از دوستان و متحدان استراتژیک متعدد در شرق) مشکلی را از ایران رفع نمی‌کند، باید بپذیریم که در سیاست خارجی دچار مشکلات جدی شده‌ایم و برای حفظ و ارتقای عزت ایران و ایرانی، به دنبال راه‌هایی برای نجات کشور از این وضعیت باشیم؛ اما راهکارهای برون‌رفت از این شرایط خاص نه غربی – نه شرقی چیست؟