آرشیو خبرها

بیم‌ و امید برای فرزندان تالاسمی

بیم‌ و امید برای فرزندان تالاسمی

کارشناس ژنتیک مرکز بهداشت استان قزوین گفت: ۳۲۳ زوج ناقل و مشکوک به تالاسمی در استان قزوین وجود دارد که اگر مراقبت‌های لازم از این زوج‌ها به هنگام بارداری صورت نگیرد، در معرض به دنیا آوردن بیماران تالاسمی ماژور قرار خواهند‌گرفت.

آشیانه خالی

آشیانه خالی

یکی از مهمترین چالش‌های روانشناختی در دوران سالمندی «احساس تنهایی» می­‌باشد، زیرا معمولاً فرزندان ازدواج کرده و یا به سراغ زندگی خود رفته و خانه را ترک کرده‌اند و پدر و مادر «سندرم آشیانه‌ی خالی» را که نوعی از افسردگی است تجربه می‌کنند، مرگ همسر هم می‌تواند به شدت به احساس تنهایی بیفزاید؛ سالمندان با از دست دادن همسر و دوستان خود دچار فقدان شده و ممکن است...

هدیه‌ای عاشقانه به خود

هدیه‌ای عاشقانه به خود

باید بیاموزیم که در سختی‌ها و شکست‌ها به‌جای انتقاد از خود، با خود مهربان باشید و به این فکر کنید که در زندگی هر فردی حتی افراد بسیار موفق حتماً زمان‌هایی وجود داشته که آ‌ن‌ها هم احساس ناکامی را تجربه کرده‌اند، بنابراین با خود صبور باشید.

ضرورت توجه عملی به آموزش‌های ورزشی برای کارکنان

ضرورت توجه عملی به آموزش‌های ورزشی برای کارکنان

رئیس شورای مرکزی ورزش و مسئول هماهنگی امور ورزش وزارت نیرو بر ورزش بانوان شاغل در مجموعه‌های وزارت نیرو تاکید کرد و از توجه ویژه مدیران ارشد وزارت نیرو به ورزش فرزندان همکاران و نیز ارائه آموزش‌های ورزشی به کارکنان خبر داد.

زلزله خاموش

زلزله خاموش

افسردگی از مواردی است که در حال حاضر در کشور آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده و از این رو آگاهی نسبت به علایم آن و نحوه برخورد با افرادی که دچار افسردگی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشجویان، نا امیدی و اختلالات روانی

دانشجویان، نا امیدی و اختلالات روانی

درحال حاضر در شرایطی قرار داریم که بسیاری از دانشجویان به دلایل مختلف با انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی مواجه هستند و در این شرایط آنچه باید مد نظر دانشجویان قرار گیرد تلاش برای دوری از ترس و انگ اختلالات روانی و نیز بهره‌گیری از کمک تخصصی مشاوران و روانشناسان است.