دادستان جدید شهرستان بوئین زهرا منصوب شد

دادستان جدید شهرستان بوئین زهرا منصوب شد
دادستان جدید شهرستان بوئین زهرا منصوب شد
در حکمی از سوی ریاست قوه قضاییه؛ محمدرضا کرمی به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا منصوب شد.
در حکمی از سوی ریاست قوه قضاییه؛ محمدرضا کرمی به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا منصوب شد.

به گزارش تیتر قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ علی شعبانی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا که در سالن اجتماعات ارشاد بوئین زهرا برگزار شد، گفت: تاثیرگذاری دستگاه قضایی بر جامعه در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است و این اهمیت نقش و جایگاه دستگاه قضایی را می‌رساند. 

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: منصب قضا در بین مناصب دیگر بسیار مهم و خطیر است، زیرا تصمیمات قاضی بر جان، مال، حیثیت و آبروی شهروندان اثرگذار است و به همین خاطر صدور احکام قضایی در سرنوشت افراد و جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مقام ارشد قضایی استان افزود: یکی از خصوصیات فرد قاضی که او را با سایر مناصب متمایز می‌کند صفت عدالت است و از شروطی بوده که فردی که در منصب قضا قرار می‌گیرد، باید آن را رعایت کند و اگر این خصوصیت وجود نداشته باشد قضاوت بر اون جایز نیست.

شعبانی اظهار کرد: دادستان جدید بوئین زهرا با تجربه گران بهاء در دادستانی شهرستان بوئین زهرا به سمت دادستانی این شهرستان منصوب می‌شوند و توصیه می‌کنیم تا با تعامل سازنده با سایر نهادها و مردم در راستای تحقق عدالت، احقاق حق، اجرای قانون و تامین امنیت عمومی گام‌های موثر بردارند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: در میان مسئولیت‌های قضایی، جایگاه دادستان به عنوان مدعی العموم متفاوت است، زیرا شمشیر عدالت دستگاه قضایی به شمار می‌رود و به همین خاطر نقش دادستان در پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه، برخورد با جرائم خشن و... بسیار قابل توجه است.

محمدرضا کرمی، دادستان جدید شهرستان بوئین زهرا نیز اعلام کرد: احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی، برخورد با فساد درون و برون سازمانی، حمایت همه جانبه از بخش صنعت و تولید و... از برنامه‌های جدی دادستانی شهرستان بوئین زهرا است و انتظار می‌رود سایر دستگاه و نهادها نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و توفیقات مورد نظر حاصل شود.

این مراسم با حضور امام جمعه بوئین زهرا، مسئولان قضایی استان، فرماندار شهرستان بوئین زهرا، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌ها محمد صمدی تقدیر و محمدرضا کرمی به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا معرفی شد.  



https://www.titrqazvin.ir/news/8852

مطالب پیشنهادی از سراسر وب