جامعه باید اهمیت درک کودکان اوتیسمی را بداند

جامعه باید اهمیت درک کودکان اوتیسمی را بداند
جامعه باید اهمیت درک کودکان اوتیسمی را بداند
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مهم ترین دغدغه در خصوص اختلال اوتیسم آگاه سازی جامعه درباره اهمیت درک کودکان اوتیسمی است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مهم ترین دغدغه در خصوص اختلال اوتیسم آگاه سازی جامعه درباره اهمیت درک کودکان اوتیسمی است.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، علی دهباشی‌پور با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به 243 کودک مبتلا به اوتیسم افزود: خدمات کودکان اوتیسم از سوی بهزیستی شامل حق پرستاری،پرداخت مستمری،پرداخت هزینه درمان،ایاب و ذهاب و معرفی خانواده دارای فرزند اوتیسم به بانک ها جهت دریافت تسهیلات به مبلغ 100 میلیون ریال میباشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به تنها مرکز اوتیسم استان گفت: این موضوع به دلیل شرایط خاص استان و متقاضی کم آن است، تا جایی که مرکز توانبخشی اوتیسم قزوین علاوه بر تجهیزات خاص، نیازمند کادر فنی متخصص مربوط به این اختلال بوده و با این وجود شاید دسترسی سایر شهرستان‌ها به تنها مرکز توانبخشی اوتیسم کم باشد به همین دلیل از خیران عزیز دعوت می‌کنیم تا باعث شوند اینگونه مراکز را گسترش دهیم.

دهباشی‌پور یادآور شد: هدف مرکز توانبخشی اوتیسم ارایه خدمت و مشارکت در غربالگری به سازمان بهزیستی استان است و خدمات این مرکز شامل: آموزش خانواده، مشاوره، کادردرمانی، مهارت آموزی و همچنین سطح بندی آنان است.

وی افزود: با توجه به افزایش مبتلایان به اوتیسم در استان آگاه‌سازی افراد در پیشگیری این اختلال نقش به سزایی دارد که در ابعاد مختلف، قابل بررسی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به این که گاهی بیماری‌های مشابه این بیماری با اوتیسم در یک دسته هستند افزود: این بیماری نیازمند آگاه سازی خانواده ها و کادر درمان میباشد که یک موضوع مهم در جهت مقابله با این اختلال است.

وی اظهار کرد: برای درمان قطعی و آگاه سازی خانواده ها و کادر درمان نیازمند تشخیص قطعی اوتیسم از سایر بیماری‌های مشابه هستیم که این آگاه سازی نیازمند تشخیص به موقع، احصاء ریشه و جلوگیری از تولد های بعدی است اما غربالگری ژنتیکی افرادی که احتمال تولد کودک اوتیسمی در آنها وجود دارد حائز اهمیت است.

دهباشی‌پور با بیان نقش مهم جامعه درحوزه آگاه سازی گفت: از وظایف شرعی و قانونی جامعه درک کودکان اوتیسمی در راستای احقاق حقوق شهروندی است.

 همچنین مدیر کل بهزیستی استان قزوین یاد آور شد: تغذیه نقش مهمی در کنترل خلق و خوی مبتلا به اوتیسم دارد و خانواده های این بیماران باید نسبت به رفتار خود محتاط تر عمل کنند.



https://www.titrqazvin.ir/news/8665

مطالب پیشنهادی از سراسر وب