کاهش 19 درصدی جمعیت کیفری تاکستان

کاهش 19 درصدی جمعیت کیفری تاکستان
کاهش 19 درصدی جمعیت کیفری تاکستان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از مصالحه بیش از 9 هزار فقره پرونده طی سه سال اخیر و کاهش 19 درصدی جمعیت کیفری زندان خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از مصالحه بیش از 9 هزار فقره پرونده طی سه سال اخیر و کاهش 19 درصدی جمعیت کیفری زندان خبر داد.

به گزارش تیتر قزوین، حسین رجبی در تشریح برنامه‌های تدوین شده در دادستانی تاکستان و نتایج حاصله اقدامات صورت گرفته در سه ساله اخیر گفت: در سه سال اخیر دادستانی تاکستان برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را در راستای صلح و سازش در پرونده‌های مطروحه، کاهش جمعیت کیفری، تحقق دادرسی الکترونیک، تکریم ارباب رجوع و سایر موارد اجرایی کرد، که بر اساس تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف، توفیقات قابل توجهی حاصل شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: یکی از برنامه‌ها و طرح‌های یاد شده اصلاح ذات‌البین ویژه پرونده‌های کیفری بود، که با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و کاهش محکومیت‌های کیفری برای شهروندان اجرایی شد، که این طرح با ایجاد واحد مددکاری در مراجع انتظامی، راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف در دادسرای شهرستان و تشکیل کارگروه سازش در شعب تحقیق ثمرات قابل قبولی را در پی داشت.

وی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده 3 هزار و 20 فقره پرونده در مراجع انتظامی، 5 هزار و 332 فقره پرونده در شعبه شورای حل اختلاف دادسرا و یک‌هزار و 128 فقره پرونده در شعب تحقیق به صلح و سازش ختم شد و در مجموع در 3 سال اخیر 9 هزار و 485 فقره پرونده با گذشت اصحاب دعوا منجر به مصالحه شد.

این مقام قضایی استان در خصوص تحقق دادرسی الکترونیک عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا تحقق دادرسی الکترونیک یکی از اولویت‌‎های دادستانی شهرستان تاکستان قرار گرفت و در این راستا طرح‌های مختلفی برنامه ریزی شد و بر همین اساس از سال 1400، بیش از یک‌هزار و 500 مورد دادرسی الکترونیک در حوزه ارتباط تصویری با تولیدکنندگان، ملاقات با شهروندان، ارتباط با شعب تحقیق، برگزاری جلسات رسیدگی و ارتباط تصویری با زندانیان  انجام شد.

وی در خصوص ابلاغ الکترونیک اظهار کرد: صرفه جویی در زمان، کاهش اتلاف وقت نیروی انسانی، افزایش سرعت و دقت در امور از مزایای اجرای سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی است، که در این راستا و با اقدامات صورت گرفته میانگین ابلاغ الکترونیک قضایی در دادسرای تاکستان در سه سال اخیر بیش از 95 درصد بود، که این میزان در سال گذشته به 99 درصد رسید.

رجبی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان گفت: یکی از اولویت‌های کاری دادستانی تاکستان تلاش در راستای کاهش ورودی به زندان و جمعیت کیفری بوده و این موضوع همچنان با جدیت دنبال می‌شود، که در همین راستا و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سه سال اخیر بیش از 19 درصد کاهش ورودی به زندان‌ها را شاهد هستیم و امیدواریم این میزان در سال‌های آینده ارتقاء یابد.



https://www.titrqazvin.ir/news/7023

مطالب پیشنهادی از سراسر وب