حجم صادرات قزوین در شان اقتصادی این استان نیست

حجم صادرات قزوین در شان اقتصادی این استان نیست
حجم صادرات قزوین در شان اقتصادی این استان نیست
استاندار قزوین گفت: حجم فعلی صادرات استان متناسب با شان اقتصادی این استان نیست و باید به جایگاه واقعی خود دست یابد.
استاندار قزوین گفت: حجم فعلی صادرات استان متناسب با شان اقتصادی این استان نیست و باید به جایگاه واقعی خود دست یابد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، محمدمهدی اعلایی عصر شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین افزود: آمارهای صادراتی استان واقعی نیست چرا که بخشی از کالاهای تولیدی استان از گمرک قزوین صادر نمی شود، با این وجود ظرفیت های استان برای صادرات بسیار بیش از وضعیت موجود است.

استاندار قزوین تاکید کرد: باید ظرفیت های خود در زمینه صادرات بهتر و بیشتر بشناسیم و از آنها به شکل مناسب برای رشد اقتصادی استان و کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بانک جهانی اخیرا برآورد کرده که اقتصاد ایران 3.7 درصد رشد یابد و همچنین تورم در کشورمان نیز با بهبود فضای تولید و فرآوری و ایجاد بازارهای جدید نزدیک به 3 درصد کاهش یابد، افزود: باید از فرصت های ایجاد شده نهایت استفاده را به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و حضور در بازارهای خارجی ببریم.

استاندار قزوین با بیان اینکه بخشی از صادرات ما صادرات مجازی آب و انرژی است، افزود: رانت زدایی در این حوزه ها باید از بین رود و آب و انرژی صرف ارزش افزوده شده و منافع آن به عموم جامعه برسد.

اعلایی خاطرنشان کرد: همه مدیران اجرایی در استان قزوین ملزم به حمایت و پشتیبانی از بخش تولید و فعالان اقتصادی از جمله صادرکنندگان هستند و ما با تمام توان کنار سربازان خط مقدم اقتصادی که همانا تولیدکنندگان است، هستیم.

وی اظهار داشت: از دستگاه های نظارتی نیز می خواهیم در انجام وظایف خود منافع استان و مردم را ببینند تا کارها برای توسعه اقتصادی استان قزوین با سرعت بیشتری پیش رود.

استاندار قزوین به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به قزوین نیز اشاره کرد و گفت: بدون شک این سفر برکات خوبی برای استان از جمله در بخش تقویت تولید و صادرات به همراه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این مراسم گفت: در حوزه تولید و صادرات نیازمند تغییر رویکردها و نگاه ها هستیم.

محمد قاسمی با بیان اینکه تعطیلی یک کارخانه می تواند به آسیب های اجتماعی و بزه کاری دامن بزند، افزود: دستگاه قضایی همه توان خود را برای حمایت از تولید به کارگرفته است تا شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی در میهن اسلامی خود باشیم.



https://www.titrqazvin.ir/news/6628

مطالب پیشنهادی از سراسر وب