بیش از 9 درصد تصادفات کشور را بانوان تشکیل می دهند

بیش از 9 درصد تصادفات کشور را بانوان تشکیل می دهند
بیش از 9 درصد تصادفات کشور را بانوان تشکیل می دهند
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: حدود هفت میلیون زن در کشور دارای گواهی نامه رانندگی بوده که حدود 9 و نیم درصد بانوان، در تصادفات مقصر هستند.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: حدود هفت میلیون زن در کشور دارای گواهی نامه رانندگی بوده که حدود 9 و نیم درصد بانوان، در تصادفات مقصر هستند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، سرهنگ حسن بهتویی درهمایش بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار کرد: متاسفانه تصادفات سیر صعودی یافته و نیاز است مجددا عزم ملی جهت کاهش معضلات ترافیکی ایجاد کنیم، چرا که بحث ترافیک و تصادفات فقط مربوط به پلیس نیست و همه جامعه را درگیر می کند.

جانشین راهور استان افزود:خانواده ای که پدر یا مادر خود را در سانحه رانندگی از دست می دهد، سالیان سال آثار این امر در آن خانواده مشهود است. خسارت مالی را می توان محاسبه کرد اما آثار مخرب از دست دادن والدین غیرقابل محاسبه است.

بهتویی اضافه کرد: حمل و نقل از نیازهای اصلی جامعه امروزی است و قطعا اگر زیرساخت های خوبی داشته باشیم بستر توسعه فراهم شده و ایجاد امنیت ترافیکی به این امر کمک می کند.

وی با اشاره به عوارض و پیامدهای حمل و نقل عنوان کرد: معضل و مشکلات حمل و نقل موجب کشته و مصدوم شدن تعداد زیادی از افراد جامعه، کاهش امنیت راه ها، از دست رفتن سرمایه های ملی، افزایش سوخت، آلودگی زیست محیطی و غیره می شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت تصادفات در ایران و سطح جهان، گفت: تعداد خودروهای ما نسبت به جمعیت کشور بالا نیست اما تصادفات زیاد است این در حالی است که در کشورهای پیشرفته با توجه به آمار بالای خودروها نسبت مرگ و میر تصادفات بسیار پایین است و این به دلیل رعایت قوانین رانندگی می باشد.

جانشین راهور استان تصریح کرد: به ازای هر صدهزار نفر جمعیت در دنیا 18 ممیز یک دهم درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات است و در ایران این میزان 23 ممیز دو دهم درصد است و مصداق آمار بالای تعداد کشته شدگان به ازای وسایل نقلیه در کشور است.

سرهنگ بهتویی خاطرنشان کرد: در کشور ما روزی 48 نفر کشته و 900 نفر مصدوم می شوند و 60 درصد حوادث رانندگی در فاصله 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که این امر به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده است.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات، 7 درصد تولید ناخالص ما صرف خسارات ناشی از تصادفات می شود در حالی که می توان از این میزان هزینه در مسیر رشد و توسعه کشور استفاده کرد. برخورد قهری و جریمه به صورت مسکن است و در اصل ما باید فرهنگ را ارتقا دهیم و زنان بعنوان عامل اصلی انتقال فرهنگ بوده و می توانند یاریگر پلیس باشند.

این مسئول با اشاره به آمار فوتی های تصادفات اعلام کرد: 52 ممیز سه دهم درصد از افراد در سر صحنه و 46 درصد بعد از صحنه و 6 درصد در مسیر بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

 جانشین راهور استان گفت: سه عامل انسانی، راه و وسیله نقلیه عوامل اصلی تصادفات است که در این بین هفتاد درصد تصادفات عامل انسانی است.

بهتویی یادآور شد: جمعیت بانوان حدود 39 میلیون و 427 هزار نفر است که حدود هفت میلیون نفر آنها دارای گواهی نامه رانندگی بوده و حدود 9 و نیم درصد بانوان، مقصر تصادفات هستند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش بیان کرد: هدف از این همایش افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و کمک به بهبود وضعیت زیست محیطی شهر در سطح ملی است.



https://www.titrqazvin.ir/news/544

مطالب پیشنهادی از سراسر وب