خودروی حامل 350 کیلو ماهی فاقد مجوز در قزوین ‌توقیف شد

خودروی حامل  350 کیلو ماهی فاقد مجوز در قزوین ‌توقیف شد
خودروی حامل  350 کیلو ماهی فاقد مجوز در قزوین ‌توقیف شد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودروی حامل ماهی فاقد شرایط بهداشتی و بدون مجوز قرنطینه در قزوین خبرداد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودروی حامل ماهی فاقد شرایط بهداشتی و بدون مجوز قرنطینه در قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر گفت: در پی بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی قزوین، یک دستگاه خودرو حامل 350 کیلوگرم ماهی تازه فاقد شرایط بهداشتی و بدون مجوز قرنطینه‌ای در سطح شهرستان قزوین شناسایی، توقیف و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

 رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین از عموم مردم خواست: تا تمامی فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

جلوخانی افزود: تعداد چهار مرکز مایه کوبی، دارای پروانه دامپزشکی در شهرستان قزوین، در زمینه عرضه و فروش واکسن‌های مختلف و همچنین انجام واکسیناسیون دام و طیور توسط اکیپ‌های واکسیناتور تحت نظارت این مراکز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق دستور العمل رصد و پایش سازمان دامپزشکی، فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط مسئول واحد دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین نظارت و بازرسی می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: در این بازرسی‌ها شرایط بهداشتی مرکز، امکانات، تجهیزات، حضور مسئولین فنی، بررسی مستندات معتبر خرید و فروش واکسن‌ها و وجود واکسن‌های غیر مجاز و تاریخ گذشته مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

 رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین تاکید کرد: بخش‌های خصوصی دامپزشکی شهرستان به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود، در حال انجام فعالیت هستند.

جلوخانی با بیان اینکه مراکز مایه کوبی علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها با واکسن‌های بهادار، در طرح‌های ملی و استانی مایه کوبی با دامپزشکی دولتی همکاری می‌کنند، افزود: ایمن سازی تمامی جمعیت دامی شهرستان با تلاش اکیپ‌های واکسیناسیون دولتی و خصوصی در حال انجام است، تا از احتمال بروز و شیوع بیماری‌های خطرناک دام و طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.



https://www.titrqazvin.ir/news/530

مطالب پیشنهادی از سراسر وب