دستکاه قضا با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌کند

دستکاه قضا با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌کند
دستکاه قضا با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌کند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و باید در این راستا با جدیت وارد شوند و بدون‌شک دستگاه قضایی نیز با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد کرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و باید در این راستا با جدیت وارد شوند و بدون‌شک دستگاه قضایی نیز با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد کرد.

به گزارش تیتر قزوین، محمد قاسمی در دیدار با مردم اقبالیه که در مسجد جامع این شهر انجام شد، گفت: احیای حقوق عامه و اجرای عدالت از رسالت‌ها و وظایف دستگاه قضایی است و طی چند سال اخیر تلاش شده تا این تکالیف قانونی به نحو مطلوب در حوزه‌ها و موضوعات مختلف به درستی اجرایی شود؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و حرکتی که از سال‌های گذشته در دستگاه قضایی آغاز شده؛ با جدیت و قوت پیگیری خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: شورای اسلامی شهر از دیرباز تشکیل شده و وظیفه خدمت به شهروندان را بر عهده دارد و از آنجایی که برخاسته از آراء مستقیم مردم است؛ مهمترین وظیفه شوراها انتخاب فرد اصلح به‌عنوان شهردار و اعمال نقش نظارتی نسبت به شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه است.

وی تاکید کرد: هر چه این انتخاب‌ها دقیق‌تر، تخصصی‌تر و کارشناسانه باشد، بی تردید فرد اصلح و کارآمد به منظور خدمت به شهروندان در مسئولیت های مدیریتی قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی استان قزوین با بیان اینکه خدمات گسترده و غیر قابل انکاری توسط مجموعه مدیریت شهری ارائه می‌شود، عنوان کرد: افرادی که در جایگاه شورا و شهردار قرار می‌گیرند، باید ظرفیت‌های لازم برای خدمت‌رسانی را داشته باشند، تا در مواجهه با مسائل و مشکلات مختلف میدان عمل را خالی نکنند، زیرا باید خود را در برابر آراء مردم پاسخگو بدانند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد که در این جایگاه‌های مدیریتی قرار می گیرند، از اعتبار و آبروی خود هزینه می‌کنند و خودشان را همانند شهید رجایی و شهید سلیمانی فدای خدمت به مردم می‌کنند و خود را وقف مردم کرده‌اند؛ البته ممکن است برخی افراد نیز دچار لغزش شوند و قطعاً هرچقدر جایگاه‌ها حساس‌تر باشد، بیشتر در معرض آزمون قرار دارند و باید از جایگاه خود امانت‌داری کنند و در همه حال قطار خدمت‌رسانی انقلاب نباید از حرکت باز بایستد.

دادستان قزوین بیان کرد: دستگاه قضایی همه تلاش خود را به کار گرفته، تا بر اساس رسالتی که بر عهده دارد به وظایف خود به درستی عمل کند، تا امنیت و عدالت به درستی در جامعه محقق شود و در مسیر اجرای قانون جایگاه افراد و وابستگی‌ها برای دستگاه قضایی اهمیتی ندارد.

وی عنوان کرد: اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد، عدالت محقق می شود و همه افرادی که مسئولیت پذیرفته اند، باید به این رسالت عمل کنند و از مسیر قانون منحرف نشوند.

قاسمی اظهار کرد: ظرفیت دستگاه قضایی و سایر نهادهای نظارتی در مقابل گستردگی مسئولان، دستگاه‌ها و نهادها محدود است؛ لذا انتظار این است که همه مردم کمک کنند، تا دستگاه قضایی در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق باشد و مردم باید در نهضت نظارت همگانی که زمینه‌های آن فراهم شده، مشارکت جدی داشته باشند.

دادستان قزوین گفت: طی هفته گذشته شاهد برخی تخلفات در شهرداری اقبالیه بودیم و برای متخلفان نیز پرونده قضایی تشکیل شد و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و انتظار این است؛ مردم اجازه دهند پرونده در مسیر درست مورد رسیدگی قرار گیرد.



https://www.titrqazvin.ir/news/5174

مطالب پیشنهادی از سراسر وب