فهرست مشاغل آسیب دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی سال 1400 در قزوین اعلام شد

فهرست مشاغل آسیب دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی سال 1400 در قزوین اعلام شد
فهرست مشاغل آسیب دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی سال 1400 در قزوین اعلام شد
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین جزئیات دستورالعمل حمایت‌های مالیاتی و فهرست مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال 1400 را تشریح کرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین جزئیات دستورالعمل حمایت‌های مالیاتی و فهرست مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال 1400 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان، سعید حوائج با اشاره به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: بنابر دستورالعمل جدید سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا شرایط ویژه‌ای به لحاظ موقعیت و خسارت‌های وارده به صنوف آسیب دیده بابت کرونا لحاظ شده و حمایت‌ها و مساعدت‌های مناسبی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین درخصوص مفاد این دستورالعمل عنوان کرد: براساس این مصوبه موارد مقرر در قانون مالیات­‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی که آخرین مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی آنان از تاریخ  1400/01/15 تا 1400/03/31 باشد و نیز احکام اجرای ماده (238) قانون مالیات­‌های مستقیم و ماده (29) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت دو ماه تمدید می ‌شود.

وی اضافه کرد: حکم مقرر در بند (ع) تبصره (6)  قانون بودجه سال 1400 کل کشور موضوع تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم، برای عملکرد سال 1399 به میزان یک و نیم برابر افزایش یافت که این رقم بر این اساس به مبلغ 000، 000، 200، 16 ریال رسید.

این مسئول درخصوص مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا خاطرنشان کرد: بدهی‌های مالیاتی قطعی شده مالیات ‌های عملکرد و ارزش افزوده که تاریخ سررسید پرداخت آن­ها تا پایان سال 1399 بوده تا 1400/06/31 بدون محاسبه جریمه دیر کرد برای مدت مذکور امهال می­‌گردد.

وی افزود: برای مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا، کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات­های مستقیم (وصول مالیات) تا تاریخ 1400/06/31 موقوف الاجرا می­شود.

حوائج درخصوص دیگر مصوبات این دستورالعمل گفت: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض برای مودیان مالیاتی، به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ 1400/06/31 تمدید می‌شود.

حوائج اظهار کرد:  مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا که مشمول حمایت‌های موضوع این بسته حمایتی می‌شوند از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که عناوین آن متناسب با گروه‌های شغلی تعطیل یا محدود شده در طرح جامع محدودیت تردد و تجمع عمومی مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا تنظیم و در جلسات کارگروه یاد شده به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در پایان اظهار کرد: امیدواریم این مصوبات شرایطی را فراهم آورد تا مودیان محترم فارغ از هر گونه نگرانی، در فرصت مناسبی که ایجاد می شود به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

در زیر لیست مشاغلی که مشمول حمایت‌های اقتصادی 1400 هستند ارائه شده است:

1-مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی)

2- مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیر دیجیتال)، موزه‌ها، سینماها و تئاترها

3- مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها

4- مراکز ورزشی، باشگاه‌ها ، مراکز ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخرها

5- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائر سراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی

6- شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری

7- مراکز پذیرایی تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌های قهوه خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا

8- قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی

9-آرایشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی

10-مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی، ساختمان، آتلیه و عکاسی

11-مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

12-  نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی



https://www.titrqazvin.ir/news/3524

مطالب پیشنهادی از سراسر وب