وضعیت زنان؛ بیانگر درجه توسعه یافتگی هر جامعه است

وضعیت زنان؛ بیانگر درجه توسعه یافتگی هر جامعه است
وضعیت زنان؛ بیانگر درجه توسعه یافتگی هر جامعه است
فرماندار شهرستان آوج گفت:امروزه وضعیت زنان؛بیانگر درجه توسعه یافتگی هر جامعه است.
فرماندار شهرستان آوج گفت:امروزه وضعیت زنان؛بیانگر درجه توسعه یافتگی هر جامعه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی تیتر قزوین، نصرت اله علیرضایی در نشست با بانوان شهرستان آوج در سخنانی بیان داشت:براساس تحلیل برخی از متفکرین و نویستدگان،تاریخ ایران یک تاریخ مذکّر است و اثری از نقش و جایگاه زن در این تاریخ نگاری منعکس نشده است و حضور و وجود زنان بعنوان نیمی از جامعه مغفول و نادیده انگاشته شده است.به عبارت دیگر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران را اولاً مردان نوشته اند و دیگر اینکه این تاریخ را مردانه نوشته اند.

وی افزود: لذا وضعیت و جایگاه اجتماعی و فرهنگی زنان در جامعه امروز یک عقبه بلند تاریخی دارد و تغییر و تحول این وضعیت نیازمند یک کار بلند مدت فرهنگی،عزم همگانی و اقدامات زیربنایی از سوی مسئولان و جریان ها،سازمان ها،نهادها و تشکل های ی اثرگذار فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی است و نباید انتظار داشت که یک شبه تغییرات و تحولات اساسی در این حوزه اتفاق بیافتد.
فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد:انقلاب مشروطه سرآغاز تغییر در وضعیت اجتماعی زنان است و این روند در فرایند انقلاب اسلامی و با دیدگاه های امام راحل(ره) در خصوص نقش و مسئولیت زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی شتاب بیشتری به خود گرفت.
علیرضایی بیان داشت: امروزه سنجش وضعیت زنان یک شاخص بسیار مهم در بیان و ارزیابی میزان توسعه یافتگی هر جامعه ای است و این شاخص های امروز در جامعه ما توسعه پیدا کرده و بستر مشارکت زنان در عرصه های مختلف فراهم شده است اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش داریم.
وی افزود:در تفکر سنتی برای زن 3 نقش  خانه داری، بچه داری و همسرداری قائل هستند اما با تغییر و تحولاتی که در بخش های مختلف بوجود آمده،زنان طالب حضور، اثرگذاری و مشارکت بیشتر در عرصه های اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و مدیریتی در جامعه هستند.
فرماندار شهرستان آوج بیان داشت: بهترین و منطقی ترین و ممکن ترین روش اثرگذاری و مشارکت زنان در جامعه امروز فعالیت در قالب سازمان های مردم نهاد می باشد و امیدواریم زنان شهرستان آوج بتوانند فعالیت های خود را قالب سمن ها ساماندهی و انتظارات و توقعات و برنامه های خود را از این طریق پیگیری و مطالبه کنند.
وی گفت: زنان می توانند با راه اندازی سازمان های مردم نهاد و به شیوه جمعی و کروهی در بخش های مختلف از قبیل بهداشتی،محیط زیست،آسیب های اجتماعی،مهارت های زندگی،کارآفرینی و فعالیت های اقتصادی،برنامه های فرهنگی و مذهبی فعالیت کنند و نقش و مسئولیت خود را در روند توسعه شهرستان ایفا نمایند و آماده هرگونه همکاری و حمایت در این زمینه هستیم.
گفتنی است در ابتدای این جلسه بانوان شهرستان به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات، انتظارات و سوالات و مطالبات خود پرداختند.
در این جلسه از تلاش ها و زحمات خانم فهیمه محمدی تقدیر و عذر علمشاهی بعنوان مشاور جدید فرماندار در امور بانوان و خانواده معرفی شد.



https://www.titrqazvin.ir/news/35

مطالب پیشنهادی از سراسر وب