15 بیمار مبتلا به کرونا در قزوین در انتظار آی سی یو هستند

15 بیمار مبتلا به کرونا در قزوین در انتظار آی سی یو هستند
15 بیمار مبتلا به کرونا در قزوین در انتظار آی سی یو هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون 132 بیمار در آی سی یو بستری بوده و 15 نفر منتظر دریافت خدمات تخت‌های آی سی یو هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون 132 بیمار در آی سی یو بستری بوده و 15 نفر منتظر دریافت خدمات تخت‌های آی سی یو هستند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، دکتر پیمان نامدار با شاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان قزوین گفت: از ابتدای توزیع واکسن کرونا تا کنون 12 هزار و 600 دز واکسن تزریق شده که از این تعداد 10 هزار و 500 نفر دز اول و 2 هزار و 100 نفر دز دوم واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: استان قزوین در هفته گذشته از نظر مرگ و میر ناشی  از کرونا جزء 7 استان اول بوده؛ البته پیش بینی می‌شود تا هفته آینده این روند کاهش یابد این در حالی است که در حال حاضر در کل کشور این بیماری سیر صعودی داشته و کاهش چشمگیری وجود ندارد.

وی ادامه داد: در هفته گذشته عدد فوتی‌ها در استان به 74 نفر رسید و پیش بینی ما برای هفته آینده در حوزه فوتی‌ها آماری در همین حدود است.

این مسئول عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 120 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند، این میزان طی 14 ماه گذشته تا امروز 21 هزار و 731 نفر بود.

وی افزود: درحال حاضر استان قزوین از نظر نرخ بروز بیماری نسبت به کل کشور، در رده دهم قرار دارد و روند بستری و تست مثبت در دو هفته گذشته بطور روزانه 130 نفر و بطور هفته‌ای بین 900 تا 1000 بیمار مشمول و محتمل به بیماری کرونا داشتیم.

نامدار عنوان کرد: اکنون 132 بیمار در آی سی یو بستری هستند و علی‌رغم اینکه 45 بیمار بدحال در استان وجود دارد هنوز 15 نفر منتظر دریافت خدمات تخت‌های آی سی یو می‌باشند.

وی افزود: طی 14 ماه گذشته هزار و 514 بیمار براثر کرونا جان خود را از دست دادند که 174 نفر از این تعداد بالای 60 سال بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان قزوین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 49 هزار و 495 نفر و موارد محتمل و مشکوک نیز 13 هزار و 332 نفر ثبت شده است و در حال حاضر مراکز آزمایشگاهی بالغ بر هزار و 300 تا هزار و 400 مورد تست در روز را به ثبت می‌رسانند که پاسخ 50 درصد آن‌ها زیر 24 ساعت ارسال شده است.

وی درباره واکسیناسیون بیان کرد: بیشترین جامعه هدف اعضای نظام‌پزشکی، کادر درمان و 90 درصد جانبازان و 60 درصد پاکبانان بوده و در این مرحله اولویت سایر گروه‌ها بیماران خاص خواهد بود که اسامی این بیماران به مرکز شهید بلندیان و پایگاه‌های هدف معرفی شده است.

نامدار گفت: خانم‌های خانه دار، کارگران، دانشجویان و دانش آموزان بیشترین گروه‌های مبتلا به بیماری کرونا هستند.



https://www.titrqazvin.ir/news/2861

مطالب پیشنهادی از سراسر وب