حریف صف حلیم و زولبیا هم نیستیم/تنها راه باقی مانده اعلام عزای عمومی برای کرونا است

حریف صف حلیم و زولبیا هم نیستیم/تنها راه باقی مانده اعلام عزای عمومی برای کرونا است
حریف صف حلیم و زولبیا هم نیستیم/تنها راه باقی مانده اعلام عزای عمومی برای کرونا است
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین گفت: با وجود اینکه رسانه‌ها و مسئولان بارها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرده اند اما مردم همچنان در صف‌های زولبیا و حلیم هستند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین گفت: با وجود اینکه رسانه‌ها و مسئولان بارها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرده اند اما مردم همچنان در صف‌های زولبیا و حلیم هستند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ماه رمضان، افزود: امیدوارم به برکت ماه رمضان هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا از بین برود و آرامش در جامعه حاکم شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین از تمدید محدودیت‌های کرونایی در این استان تا هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تداوم وضعیت قرمز و افزایش ابتلا به این ویروس، سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال می‌شود.

حبیبی ادامه داد: متاسفانه ترس مردم از ویروس کرونا از بین رفته است و به ‌رغم شرایط کرونایی در روز اول ماه مبارک رمضان حریف صف حلیم و زولبیا نیستیم، آیا مقصر ایجاد صف زولبیا و حلیم هم دولت است؟

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مقابله با کرونا افزود: زمان بر شدن بیماری خارج از حوصله مردم بوده و عادی انگاری معضل این روزها است و امیدواریم براساس وعده اعلام شده تا پایان اردیبهشت ماه واکسن کرونا آماده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان این که میزان مثبت شدن تست از 9 درصد در 15 روز گذشته به 50 درصد رسیده است، تصریح کرد: کرونای جهش یافته علائمی ندارد و از هر 2 نفری که برای تست کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند یک نفر کرونای مثبت دارد.

وی افزود: افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی راهکار نیست بلکه باید تلاش کنیم تا زنجیره انتقال قطع شود و این اتفاق فقط توسط خود مردم ممکن است.

تنها راه باقی مانده اعلام عزای عمومی برای کرونا است

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین گفت: تنها راه باقی مانده اعلام عزای عمومی برای کروناست افزود: رکورد ابتلا به این بیماری در طول 14 ماه گذشته، دیروز شکسته شده است و بیشترین آمار بستری در استان روز گذشته به 640 بیمار کرونایی رسیده که این آمار نسبت به گذشته بسیار زیاد است.

حبیبی تصریح کرد: هم اینک بسیاری از بیماران در منزل قرنطینه خانگی هستند، در غیر این صورت آمار بیماران بستری به بیش از 800 نفر خواهد رسید بنابراین شرایط به گونه‌ای است که همه باید کمک کنند.

وی ادامه داد: باید طرح محله‌بندی در شهرستان ها به صورت جدی در دستور کار فرمانداران هر شهرستان قرار گیرد چرا که در مرحله قبلی شیوع کرونا نتیجه خوبی گزارش شد بنابراین فرمانداران تمامی شهرستان‌ها به خصوص مرکز استان و تاکستان باید محله‌بندی را اجرا کنند و مدیران شهرستان نیز مدیریت هر محله را برعهده بگیرند.

حبیبی با بیان این که 90 درصد گروه‌های شغلی 2، سه و چهار همکاری خوبی با ستاد کرونای استان داشتند تصریح کرد: مشکل اصلی ما گروه یک است چرا که بخش عمده بازار در گروه یک قرار دارد و با توجه به مجاز بودن فعالیت آن ها محدودیت‌ها در بازار خودش را نشان نمی‌دهد، از سوی دیگر ستاد ملی نیز اعلام کرده است که در استان تصمیمی در این زمینه گرفته نشود بنابراین ما نمی‌توانیم تصمیم جداگانه بگیریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: باید سازمان صمت و اتاق اصناف و اتحادیه ها در خصوص میزان فعالیت گروه یک، تصمیم‌گیری کنند که یا طبق ساعت یا شیفت بندی خاصی صورت بگیرد و در خصوص مالیات و مسائل مالی اصناف نیز باید تصمیم‌گیری شود.

حبیبی با بیان اینکه کنترل اتوبوس ها و شبکه حمل و نقل عمومی با ورود جدی فرمانداری ها و پلیس راهور رصد شود، ادامه داد: کنترل اتوبوس‌ها، تاکسیرانی و شبکه حمل و نقل عمومی برعهده فرمانداری و پلیس راه ها است چون اگر دستورالعمل های بهداشتی در اتوبوس رعایت نشود ممکن است همه مسافران به کرونا مبتلا شوند.

معاون استاندار قزوین با اعلام این خبر که محدودیت‌ها در استان برای هفته آینده تمدید می‌شود افزود: برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازار و کنترل ترددها، میزان جرایم چهار تا پنج برابر افزایش یافته و نزدیک به هزار و 409 جریمه 200 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در این زمینه اعمال شده است.

حبیبی در خصوص فعالیت مساجد، حسینیه ها و امامزادگان گفت: باید دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونای استان دیداری با امام‌ جمعه قزوین داشته باشند تا به ادارات اوقاف، کانون های مساجد و تبلیغات اسلامی در این زمینه تذکر داده شود.



https://www.titrqazvin.ir/news/2728

مطالب پیشنهادی از سراسر وب