برگزاری انتخابات سال آینده در تمام نقاط شهری و روستایی قزوین

برگزاری انتخابات سال آینده در تمام نقاط شهری و روستایی قزوین
برگزاری انتخابات سال آینده در تمام نقاط شهری و روستایی قزوین
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با انجام برنامه ریزی های مناسب انتخابات سال آینده در تمام نقاط شهری و روستایی استان قزوین بدون مشکل و نقص برگزار می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با انجام برنامه ریزی های مناسب انتخابات سال آینده در تمام نقاط شهری و روستایی استان قزوین بدون مشکل و نقص برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، منوچهر حبیبی در نشست بخشداران و فرماندار قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا آغاز شده است و این امر، مهم ترین رخداد کشور در سال 1400 به شمار می رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است.

رئیس ستاد انتخابات استان بابیان اینکه انتخابات شورای شهر و روستا که از گستردگی و اهمیت خاصی نیز برخوردار است، افزود: انتخابات سال آینده در تمام نقاط شهری و روستایی برگزار می‌شود و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری بدون مشکل و نقص آن داشته باشیم.

حبیبی با بیان اینکه 682 روستای استان قزوین واجد برگزاری انتخابات شورای روستایی هستند، بیان کرد: وظیفه دهیاران و بخشداران فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است.

او با بیان اینکه 20 اسفند ماه امسال ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم برای آگاهی مردم از روند ثبت‌نام و حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا انجام گیرد.

این مسئول بر آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف انتخابات گذشته تاکید کرد و افزود: همه مجریان و ناظران باید در راستای برگزاری انتخابات باشکوه، قانونمند، شفاف، سالم، وحدت‌آفرین و با تحقق مشارکت حداکثری همه تلاش خود را به کار گیرند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی نیروهای انسانی و کارگزاران انتخاباتی، گفت: در حال حاضر مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان در حال انجام است که توسط فرمانداران و بخشداران پیگیری خواهد شد.

حبیبی همچنین با تاکید بر لزوم آماده‌سازی و راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات مکانیزه و الکترونیکی در سال آینده، اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونایی انتخابات 1400 به‌ صورت مکانیزه پیش بینی شده و در شهرها به‌ صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

او، بی‌طرفی و قانونمندی مجریان انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: مجریان، ناظران و عوامل انتخابات باید تلاش کنند تا انتخاباتی سالم، قانونمند و بی‌طرف و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

 رئیس ستاد انتخابات استان از فرمانداران و بخشداران خواست برای هماهنگی‌های لازم برگزاری نشست‌های متعدد با دست‌اندرکاران اعم از مجریان و ناظران انتخابات را دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: بخشداران و دهیاران طبق قانون با در اختیار گذاشتن امکانات پشتیبانی، مالی و نیروی انسانی باید کمک کنند تا هرچه بهتر و باشکوه‌تر انتخابات پیش رو برگزار شود.



https://www.titrqazvin.ir/news/2126

مطالب پیشنهادی از سراسر وب