دوو میدانی باید از شهر تهران بیرون برود

دوو میدانی باید از شهر تهران بیرون برود
دوو میدانی باید از شهر تهران بیرون برود
پرتابگر المپیکی ایران گفت: دو ومیدانی باید از شهر تهران بیرون برود تا سبب پیشرفت این رشته شویم.
پرتابگر المپیکی ایران گفت: دو ومیدانی باید از شهر تهران بیرون برود تا سبب پیشرفت این رشته شویم.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، احسان حدادی درباره سطح مسابقات دو ومیدانی داخل سالن آسیا، اظهار کرد: برای اولین بار است که میزبان 26 کشور در دوومیدانی داخل سالن آسیا هستیم. خیلی خوشحالم این کشورها در مسابقات آسیا در ایران شرکت کردند و این موضوع نشان می‌دهد که بیشتر کشورهای آسیایی به این مسابقات آمدند و این نشان می‌دهد که ایران پتانسیل میزبانی را دارد که این کشورها به این مسابقات آمده‌اند. اگر ایران پتانسیل برگزاری مسابقات را نداشت، قطعا کشورهایی چون چین، ژاپن و کره جنوبی و کشورهای دیگری شرکت نمی‌کردند.

وی افزود: ورزشکاران ما تا به امروز خیلی خوب درخشیدند و توانستند نتایج خوبی به دست آورند. امیدوارم این مسابقات تنها در تهران برگزار نشود و باید بتوانیم در شهرهای دیگر هم میزبان این رقابت‌ها باشیم. اگر این مسابقات دیگر در مشهد، آذربایجان غربی و کشورهای دیگر برگزار می‌شد، قطعا تماشاچی ان بیشتر می‌شد و انگیزه مردم آن شهرها برای فعالیت در دو ومیدانی افزایش می‌یافت. تهران شهر شلوغی است و از این سمت تا آن سمت تهران باید دو ساعت در راه باشند.

پرتابگر المپیکی ایران عنوان کرد: با میزبانی در شهرهای دیگر می‌توانیم باعث دلگرمی مردم آن شهرها شویم و انگیزه زیادی هم ایجاد کنیم. باید با کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا صحبت و سعی کنیم مسابقات جایزه بزرگ آسیا و رقابت‌های مهم دیگر را در شهرهای ایران میزبانی کنیم. زیرساخت‌ها هم درست شود تا دو ومیدانی را به اوج خود برسانیم و در بازی‌ها بتوانیم بالای 10 مدال بگیریم.

وی ادامه داد: دو ومیدانی باید از شهر تهران بیرون برود تا سبب پیشرفت این رشته شویم. ورزشکار دوومیدانی باید وسط جنگل یا کنار دریا تمرین کند. در شهر 14 میلیونی نمی‌توانیم ورزشگاهی بسازیم که هیچ ورزشکاری از این شهر در چند سال گذشته تولید نکردیم.

حدادی گفت: اکثر مدال‌ها را بچه‌های شهرستان کسب کردند و پتانسیل آن‌ها از تهرانی‌ها بیشتر است و باید دو ومیدانی را از تهران بیرون ببریم. اینجا هوای سالم و امکانات خوبی ندارد و آن چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که شهر شلوغی است و نمی‌توان اینجا تمرین کرد. یکی از علت‌های اصلی که مدال گرفتم این بود که در خارج از تهران تمرین کردم. اکثر اردوهای من در جنوب کشور و در تابستان در شمال کشور تمرین می‌کردم. برای آن‌که دو ومیدانی پویایی داشته باشیم باید این رشته را از این مکان به شهرهای دیگر انتقال دهیم. در سفرهایی که به شهرستان‌ها در این مدت دیدم که چقدر زیرساخت‌های خوبی داریم و فقط باید استعدادیابی کنیم و بتوانیم دوومیدانی را پویا کنیم. 144 مدال در این رشته توزیع می‌شود و جا هم برای همه هست و ما حق ما در آسیا یک یا دو مدال نیست بلکه حداقل 15 مدال است.

پرتابگر المپیکی ایران عنوان کرد: دوومیدانی رشته‌ای است که در المپیک و بازی‌های آسیایی بیشترین حجم ورزشکار در آن شرکت می‌کند و یعنی 3000 ورزشکار از 10000 ورزشکار در المپیک دوومیدانی کار هستند. تمام المپیک و بازی‌های آسیایی تحت شعاع این رشته قرار می‌گیرد. در مسابقات داخل سالن آسیا یک سری ورزشکار سالنی و یک سری میدانی و بیرونی در فضای باز هستند. اکثر ورزشکاران ما، ورزشکار سالن است مثلا 60 متری است. اکثر این ورزشکاران ما جوان هستند و نهایت یک یا دو نفر سن بالایی دارند.

وی اضافه کرد: ما باید بیشتر سعی کنیم این ورزشکاران را بیشتر به مسابقات خارج از کشور در فضای باز نه در داخل سالن اعزام کنیم تا در فضای باز نتیجه بگیریم. ورزشکاران ما نیاز دارند تا با قهرمانان بزرگ دنیا مسابقه دهند و قطعا می‌توانند پیشرفت کنند و مدال بگیرند. مگر ما از هندی‌ها کمتر هستیم که 32 مدال در بازی‌های آسیایی گرفتند و بحرین 10 طلا گرفته است. با استعدادترین ورزشکاران دوومیدانی آسیا ایرانیان هستند. ثابت می‌کنم این حرفم با مدرک است. جنوب ایران همه سرعتی، مرکز ایران قدرتی و شمال ایران هوازی کار هستند و همه نوع ورزشکاری داریم و امیدوارم رسیدگی شود و افرادی که دلسوز این رشته هستند سکان دو ومیدانی را برعهده بگیرند. خداراشکر در راس وزارت کیومرث هاشمی تمام مراحل ورزش را طی کرد و الان وزیر ورزش است و نگاه ویژه‌ای به دو ومیدانی دارد. شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی نیز خودش دو ومیدانی کار است و اگر همه پای کار بیایند می‌توانیم شاهد رشد این رشته باشیم.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا

https://www.titrqazvin.ir/news/17055

مطالب پیشنهادی از سراسر وب