مادر سه فرزند و حافظ قرآن

مادر سه فرزند و حافظ قرآن
مادر سه فرزند و حافظ قرآن
بانوی قاری کانادایی - افغانستانی حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران گفت: شاغلم و مادر سه فرزند، اما عاشق و حافظ قرآنم؛ اکنون در مراکز اسلامی کانادا یک فعال و داور قرآنی هستم.
بانوی قاری کانادایی - افغانستانی حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران گفت: شاغلم و مادر سه فرزند، اما عاشق و حافظ قرآنم؛ اکنون در مراکز اسلامی کانادا یک فعال و داور قرآنی هستم.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از روز شنبه- 28 بهمن- در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز‌شد، بانوانی از کشورهای مختلف جهان، از مالزی، اندونزی و افغانستان تا لبنان و کانادا در این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند، دختران جوان، از دانش‌آموز و دانشجو تا بانوان شاغل و زنان و مادران خانه‌دار.

عاشق قرآنم

«حمیده احمدی» بانویی افغانستانی‌تبار است که اکنون ساکن کاناداست، او بخشی از زندگی خود را نیز در ایران گذرانده و مسیر زندگی قرآنی خود را مدیون اساتید و آموزش‌های تخصصی در مراکز قرآنی در استان قزوین می‌داند، با همه مشغله کاری و شرایط زندگی از این که در چهلمین دوره مسابقات قرآن به تهران آمده ابراز خوشحالی می‌کند، می‌گوید: اولین دوره مسابقه بین‌المللی است که شرکت می‌کنم، شاغلم و مادر سه فرزند، واقعا مشغله دارم، اما عاشق قرآنم؛ امسال فرصت خوبی شد تا در مسابقات شرکت کنم، قطعا برای من شروعی دوباره است.

او به خبرنگار تیتر قزوین می‌گوید: در مسابقات زیادی شرکت کرده‌ام، اما این دوره از مسابقات در سطح بالایی از لحاظ کمی و کیفی قرار دارد، سطح مسابقات در رشته حفظ خیلی بالا است، رشته ترتیل هم از سطح خوبی برخوردار است، از مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این مسابقات و میزبانی بسیار عالی آنان تشکر می‌کنم.

در مراکز اسلامی کانادا یک فعال و داور قرآنی هستم

احمدی گذراندن دوره‌های تخصصی قرآن کریم در ایران را از افتخارات زندگی خود توصیف کرد و گفت: تحصیلات تخصصی حفظ قرآن و تربیت مربی و داوری را در استان قزوین گذراندم، تخصص و تجربه‌های ارزشمندی به دست آوردم؛

این بانوی کانادایی افغانستانی‌ تبار پیشرفت در حوزه فعالیت‌های قرآنی را مدیون اساتید، معلمان و دوستان ایرانی عنوان کرد و گفت: همچنان با اساتید ایرانی در ارتباطم؛ در سال 2005 که در ایران بودم در مسابقات ملی ایران شرکت کردم؛ سطح مسابقات قرآن همواره در ایران خیلی بالاست و نمی‌توان این توقع را از دیگر کشورها داشت، زیرا ایران مهد قرآن است.

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی بالای 18 سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل بانوان برگزار می‌شود.

مسابقات برادران هم از 27 بهمن آغاز شده است و تا یکم اسفند ادامه دارد. در بخش قرائت آقایان 20 نفر، در ترتیل هشت نفر، در حفظ کل قرآن 15 نفر حضور دارند. در بخش دانش‌آموزی و در گروه پسران نیز هشت نفر در رشته قرائت تحقیق، 9 نفر در رشته حفظ کل قرآن و در رشته ترتیل نیز شش نفر حضور دارند.

کشورهای حاضر در این مسابقات جمهوری اسلامی ایران، مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، نوار باختری رود اردن، پاکستان، کومور، بروندی، لیبی، افغانستان، نیجر، سومالی، بنگلادش، تانزانیا، موریتانی، تایلند، تاجیکستان، انگلستان، نیجریه، اتیوپی، اوگاندا، عمان، برونئی، گامبیا و نیوزیلند هستند.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا

https://www.titrqazvin.ir/news/17013

مطالب پیشنهادی از سراسر وب