امکان اعلام اطلاعات پرونده مالیاتی غفاری وجود ندارد/ ضرورت پرداخت بدهی‌های حاصل از درآمد مشروع

امکان اعلام اطلاعات پرونده مالیاتی غفاری وجود ندارد/ ضرورت پرداخت بدهی‌های حاصل از درآمد مشروع
امکان اعلام اطلاعات پرونده مالیاتی غفاری وجود ندارد/ ضرورت پرداخت بدهی‌های حاصل از درآمد مشروع
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین درباره وضعیت مالیات پرونده شرکت خودرویی منتسب به غفاری گفت: اطلاعات پرونده مؤدیان مالیاتی محرمانه است و از نظر قانونی امکان اعلام آن از طرف ما وجود ندارد؛ حتی اگر تعداد زیادی طلب کار داشته باشد هم اصل محرمانگی صدق می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین درباره وضعیت مالیات پرونده شرکت خودرویی منتسب به غفاری گفت: اطلاعات پرونده مؤدیان مالیاتی محرمانه است و از نظر قانونی امکان اعلام آن از طرف ما وجود ندارد؛ حتی اگر تعداد زیادی طلب کار داشته باشد هم اصل محرمانگی صدق می‌کند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، به مناسبت دهه فجر و برای بیان اقدامات انجام شده حوزه مالیات، صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

سید محمود موسوی صانع در این نشست گفت: امور مالیاتی کشور سنگین‌ترین وظیفه اقتصادی و استراتژیک کشور را به دوش می‌کشد، باتوجه به تحریم‌ها تامین درآمد پایدار دولت برای ارائه خدمات به مردم سخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: مالیات پاک‌ترین و مطمئن‌ترین منبع درآمد دولت است، در سال‌های گذشته مالیات اصلی‌ترین تامین کننده بود و امسال هم دو برابر درآمد نفتی درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده و برای سال آینده این میزان بیشتر است.

وی بیان کرد: نرخ مالیاتی واحدهای تولیدی خصوصی با 25 درصد تخفیف محاسبه می‌شود و نرخ موثر 12 تا 14 درصد است، همچنین مشوق‌ها و معافیت‌های مختلف دیگری هم با هدف تشویق به توسعه درنظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: شاهد رشد درآمدهای مالیاتی هستیم که از محل مؤدیان جدید یا شناسایی فرارهای مالیاتی است و دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در این راستا شکل گرفته است.

وی عنوان کرد:  امکان سوت زنی و معرفی فرارهای مالیاتی توسط افراد هم فراهم شده و مشمول پرداخت جایزه هم قرار گرفته؛ البته به دنبال گرفتن مالیات‌های غیرقانونی نیستیم و تاکید ما وصول مالیات حق است.

95 درصد درآمد مالیاتی استان محقق شده است

موسوی صانع اظهار کرد: بهسازی ساختمان‌های امور مالیاتی شهرستان‌ها، ارتقای اداره‌ها، توجه به امور فرهنگی، کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی و برگزاری دوره آموزشی برای استفاده از سامانه مؤدیان از دستاوردهای امور مالیاتی قزوین است.

وی اضافه کرد: سامانه مؤدیان عامل شفافیت است و اقتصادهای زیرزمینی مخالف آن هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: میزان مصوب وصول مالیات در استان برای امسال 9600 میلیارد تومان است و بیش از 96 درصد درآمد استان از طریق مالیات است.

موسوی صانع ادامه داد: تا پایان دی ماه 7 هزار و 573میلیارد تومان مالیات وصول شده که 95 درصد میزان مصوب است و پیش‌بینی شده که تا پایان سال به 100 درصد برسد و 180 میلیارد تومان فرار مالیاتی وصول کرده‌ایم.

این مسئول بیان کرد:  از محل ارزش افزوده تا پایان دی 2 هزار و 976 میلیارد تومان بین دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و عشایر توزیع شده و پروژه کمربندی شرق از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که از این محل ساخته شده است.

میزان خوداظهاری مالیاتی در قزوین افزایش یافت

وی ادامه داد: سال 1401 درمجموع 1375 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده بود که در 10 ماه امسال 116 درصد رشد داشته است.

موسوی صانع ادامه داد: از محل ارزش افزوده در 10 ماهه امسال برای حوزه ورزش 92 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده که افزایش 103 درصدی داشته؛ همچنین برای حوزه بهداشت هم 519 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری هم 924 تومان از ارزش افزوده دریافتی داشتند که بیش از یک‌هزار درصد رشد داشته است.

این مسئول ادامه داد: برای سال گذشته 78 هزار و 50 فرم اظهار نامه مالیاتی دریافت شده که نسبت به سال 1400 افزایش داشت، 58 هزار و 710 مورد خوداظهاری دریافت شده که 47 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند مالیات آن‌ها صفر است و ما هم پذیرفته‌ایم، مگر خلاقش ثابت شود.

بخشودگی جرایم مالیاتی درصورت پرداخت بدهی تا پایان بهمن

وی اظهار کرد: 18 درصد کسبه هم مالیات زیر دو میلیون تومان داشته‌اند و مؤدیان بالای 50 میلیون تومان زیر یک درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین عنوان کرد: مؤدیان ما نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا کرده که بیش از 10 هزار مؤدی است.

وی اضافه کرد: مؤدیانی که تا پایان بهمن بدهی خود را پرداخت کنند، جرایم اشخاص حقیقی تا 5 و اشخاص حقوقی تا 20 میلیارد ریال قابل بخشش است.

موسوی صانع گفت: در بخش اشخاص حقوقی 19 درصد بیشتر اظهار نامه دریافت کرده‌ایم و بیش از 90 درصد مؤدیان از سازمان رضایت دارند.

این مسئول بیان کرد: در ماده 163 قانون امور مالیاتی، اگر تحصیل مال صورت نگرفته باشد و نامشروع باشد، باید رد مال صورت بگیرد، در رابطه با غفاری هم این موضوع بررسی می‌شود و اگر مال کسب شده نامشروع باشد مشمول مالیات نیست و اگر مالی کسب شده باید مالیات گرفته شود و اولویتی بین بدهی مردم و دولت وجود ندارد.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/16557

مطالب پیشنهادی از سراسر وب