نامه سر‌گشاده یک روزنامه‌نگار قزوینی به دبیر شورای نگهبان

نامه سر‌گشاده یک روزنامه‌نگار قزوینی به دبیر شورای نگهبان
نامه سر‌گشاده یک روزنامه‌نگار قزوینی به دبیر شورای نگهبان
گواهی می‌دهم که در این مدت از رجب رحمانی جز درس وفا‌داری به نظام و اندیشه حضرت امام خمینی واندیشه والای انقلاب اسلامی و سربازی برای مقام معظم رهبری چیزی ندیدم. او برای من فقط یک مدیر مسئول نبود، بلکه الگوی صداقت و مردم‌داری بود.
گواهی می‌دهم که در این مدت از رجب رحمانی جز درس وفا‌داری به نظام و اندیشه حضرت امام خمینی واندیشه والای انقلاب اسلامی و سربازی برای مقام معظم رهبری چیزی ندیدم. او برای من فقط یک مدیر مسئول نبود، بلکه الگوی صداقت و مردم‌داری بود.

یادداشت تیتر قزوین | سردبیر ماهنامه نسیم قزوین در یادداشتی با عنوان نامه سر‌گشاده یک روزنامه‌نگار قزوینی به دبیر شورای نگهبان به موضوع رد صلاحیت نماینده 6 دوره شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی پرداخت است.

متن یادداشت بدین شرح است:

"محضر مبارک و معزز حضرت آیت الله حاج احمد جنتی دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی "زیده و عزه"

سلام و علیکم

با کمال ادب و احترام به استحضار می‌رساند که اینجانب امیرعلی رضایی یکی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان قزوین هستم که از سال 1376 تا کنون در فضای سیاسی کشور حضور دارم و خدا را شکر می‌کنم که همه دوره‌های خدمتی‌ام در نشریات ارزشی و پایگاه‌های خبری وفا‌دار به نظام سپری شده است.

نمی‌دانم اصلا این نامه به دست جنابعالی می‌رسد یا نه و چقدر تاثیر دارد یا ندارد، اما بنده با استعانت از درگاه الهی برای دفاع از یک انسان با شرافت و وفا‌دار به نظام باید حقایقی را بنویسم، شاید به عنوان یک ادای دین در تاریخ استان باقی بماند و قبل از هر قضاوت بلند و رسا می‌گوییم بریده باد زبانی که تملق گوید و ویران باد خانه‌ای که قلم بفروشد.
 
اینجانب افتخار دارم که از سال 1385 تا 1392 بیش از 7 سال سردبیری "هفته نامه تاک قزوین" به مدیر مسئولی مهندس حاج رجب رحمانی (نماینده 6 دوره تاکستان) را عهده‌دار بودم و علت ترک مسئولیت سردبیری نشریه ایشان نیز تفاوت دیدگاهی بود که با فرزندش پیدا کردم و در مناقشات بین من و فرزندش نیز مهندس به عدالت رفتار کرد که هیچگاه از ذهن من پاک نمی‌شود.

اینجانب گواهی می‌دهم که در این مدت از شخص ایشان جز درس وفا‌داری به نظام و اندیشه حضرت امام خمینی واندیشه والای انقلاب اسلامی و سربازی برای مقام معظم رهبری چیزی ندیدم.

مهندس رحمانی برای من فقط یک مدیر مسئول نبود، بلکه الگوی صداقت و مردم‌داری بود.

مهندس رحمانی دارای قلب رئوفی است، منزل ایشان منزل امید برخی فقرا شهر تاکستان است.

بخدا، من رضایت خدا را در رخ کودکان فقیر تاکستان و پیر زنان و پیرمردان این شهر، نه در زمان انتخابات بلکه درهمه فصول سال دیده‌ام که هیچگاه از در خانه مهندس رجب رحمانی نا امید بیرون نمی رفتند.

در بحث عملکرد این نماینده انقلابی نیز باید گفت که شهرستان تاکستان قبل از انقلاب فقط یک خیابان بود؛ اما به برکت نظام جمهوری اسلامی و زحمات مسئولین امروز به شهرستان توسعه یافته مبدل شده است، در اولین دوره نمایندگی مهندس رجب رحمانی این شهر دارای بیمارستان تامین اجتماعی شد.

ایجاد شهرک‌های صنعتی خرمدشت، حیدریه و ناحیه صنعتی اسفرورین تاکستان را به قطب صنعت تبدیل کرده است، صنایع فولادی و تولید قطعات خودرویی این شهر تنه به اصفهان و تبریز می‌زند که بخش عمده آن حاصل تلاش این مرد بزرگ است.

همچنین در خصوص توانمندی مهندس رجب رحمانی باید اذعان داشت که سند معتبر اعتبارات استان هستند؛ ایشان با ارتباطاتی که در کشور با وزراء داشته و دارد، فقط نماینده تاکستان نیست، بلکه از وجودایشان همه استان قزوین از الموت گرفته تا طارم و بوئین زهرا بهره‌مند می‌شوند.

حضرت آیت الله؛ آیا نظام جمهوری اسلامی و مردم در 6 دوره نمایندگی مهندس رحمانی سود کرده اند یا ضرر؟ جنابعالی که از وفا دارترین سرمایه‌های انقلاب هستید، آیا می‌توانید نقش مهندس رحمانی را در مجلس ششم نادیده بگیرید.

ایشان صدای رسای همه دردمندان و کشاورزان کشور است.

بنده نمی‌دانم که در گزارشات هیات نظارت استان چه مدارکی وجود دارد و بر چه اساسی ایشان رد صلاحیت شده است قضاوت نیز نمی‌کنم؛ اما به عنوان یک فعال رسانه‌ای می‌دانم که برخی مسئولین اجرایی و سیاسی نو انقلابی استان دچار افراط و تفریط کاذب و حب و بغض‌های " دعوای حیدری و نعمتی " شده و بر اساس تعهد و تقوا قضاوت نمی‌کنند و چند دوره است که مخالفین مهندس رجب در شهرستان و استان ایشان را رد صلاحیت و با زحمات فراوان و با وسعت نظر و تصمیم عالمانه جنابعالی و شورای محترم نگهبان این فرزند انقلاب دوباره به جایگاه خدمتی خود بر می‌گردد و توفیق خدمت به مردم نصیبش می‌گردد.

اینجانب به عنوان یک روزنامه‌نگار از حضرتعالی درخواست دارم این بار نیز امر به دستور فرمائید و افراد مورد وثوق خود را برای تحقیق بفرستید تا از متدینین و موی سپید‌کنندگان هر دو جناح سیاسی استان عادلانه تحقیق کنند و نگذارید ظرفیت خدمت از این فرزند راستین انقلاب که تنها چهار سال می‌تواند در کسوت نمایندگی خدمت کند از مردم کشور، استان و شهرستان سلب شود.

بنده در پایان از اینکه به خود جسارت داده و دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی و یکی از بهترین شخصیت‌های انقلابی، دینی و سیاسی کشور را مخاطب قرار داده و نکاتی در رابطه با مهندس حاج رجب رحمانی متذکر شدم بسیار عذر می‌خواهم.

 ان شاءالله که این وجیزه مورد مرضی حضرت حق قرار گیرد.
 
من الله التوفیق

امیرعلی رضایی

سردبیر نشریه نسیم قزوین 26/ 10/ 1402"
 
گفتنی است، نسخه کاغذی این نامه سرگشاده توسط نگارنده تحویل دفتر هیات نظارت استان خواهد شد.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/16247

مطالب پیشنهادی از سراسر وب