اجرای 204 طرح هادی روستایی در استان قزوین

اجرای 204 طرح هادی روستایی در استان قزوین
اجرای 204 طرح هادی روستایی در استان قزوین
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از اجرای 204 طرح هادی روستایی با یک هزار و 131 میلیارد ریال اعتبار طی یک سال گذشته در این استان خبر داد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از اجرای 204 طرح هادی روستایی با یک هزار و 131 میلیارد ریال اعتبار طی یک سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، فرهاد سبحانی روز جمعه در آستانه فرا رسیدن روز ملی روستا با اعلام این خبر گفت: انجام 615 هزار مترمربع عملیات آسفالت به همراه زیرسازی و سنگفرش در سطح این تعداد روستا به مورد اجرا گذاشته شده و تامین اعتبار آن نیز از محل استانی، ملی و قیر طی سال گذشته و به منظور بهسازی محیط روستا صورت گرفت.

به گفته این مسئول، تعداد روستاهایی که در آنها طرح هادی اجرایی به مورد اجرا گذاشته شده بالغ بر 474 روستا است.

وی، طرح هادی را سند توسعه روستا برشمرد و تصریح کرد: 109 طرح هادی روستایی با هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری و پس از طی مراحل مطالعاتی توسط گروه کارشناسی و تصویب طرح های هادی استان قزوین به تصویب رسیده که پس از تامین اعتبارات مورد نیاز به مورد اجرا گذاشته می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 415 طرح هادی در سطح روستاهای استان قزوین مورد مطالعه، تصویب و بازنگری قرار گرفته که از این تعداد، 799 طرح تهیه بوده و 340 طرح نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

سبحانی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن قزوین به منظور تثبیت هویت حقوقی واحدهای مسکونی روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک قزوین اقدام به صدور اسناد مالکیت برای این واحدها می کند، افزود: طی سال گذشته برای 2 هزار و 120 واحد روستایی و 967 واحد مسکونی شهری در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر سند مالکیت صادر شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای 63 هزار واحد روستایی و 9 هزار و 100 واحد مسکونی شهری در سطح استان قزوین سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به گستردگی مناطق روستایی و زلزله خیز بودن بخش های زیادی از استان بر ضرورت لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین پس از ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور، در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی همه ساله با اختصاص سهمیه مناسب نسبت به مقاوم سازی این واحدها اقدام می کند.

سبحانی تاکید کرد: تاکنون 73 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده و در سال گذشته نیز برای احداث چهار هزار واحد سهمیه استانی ابلاغ شد که تاکنون 2 هزار و 643 واحد آن مقاوم ازی و به بهره برداری رسید.

استان قزوین دارای 846 روستای دارای سکنه و 100 هزار واحد مسکونی روستایی است.

15 مهرماه به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/14401

مطالب پیشنهادی از سراسر وب