کارخانه سوسیس و کالباس در تاکستان پلمب شد

کارخانه سوسیس و کالباس در تاکستان پلمب شد
کارخانه سوسیس و کالباس در تاکستان پلمب شد
دادستان عمومی و انقلاب تاکستان از پلمپ یک واحد تولید سوسیس و کالباس براساس گزارش های دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب تاکستان از پلمپ یک واحد تولید سوسیس و کالباس براساس گزارش های دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، محمد صمدی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: براساس گزارش های دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان، این واحد تولیدی چند فقره تخلف از قبیل استفاده از پوست و استخوان های مرغ و گوشت های تاریخ گذشته در تولید سوسیس و کالباس و چند تخلف بهداشتی را نیز در کارنامه خود داشته است.

صمدی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که با همراهی کارشناسان اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان از این کارخانه داشتیم 500 کیلوگرم پوست و استخوان مرغ کشف و بلافاصله در محل دفن چاه ضایعات اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان معدوم شد.

وی افزود: به لحاظ بهداشتی و استانداردهای موجود، استفاده از استخوان و پوست مرغ در صنایع سوسیس و کالباس سازی ممنوع بوده اما این شرکت برای کاهش هزینه های تولید خود و به صورت غیرقانونی از پوست مرغ به عنوان جایگزین روغن نباتی استفاده می کرد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، به دلیل تخلفات صورت گرفته این واحد تولیدی پلمپ و پرونده قضایی نیز برای آن تشکیل شد.

صمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 35 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه که روزانه 20 تن تولید داشته، فعالیت دارند و از طرفی دستگاه قضایی در راستای تحقق سند تحول قضایی به دنبال رفع موانع تولید بوده و از طرفی هم سلامت مردم خط قرمز قوه قضاییه است، در صورت رفع نواقص و رعایت استانداردهای لازم این واحد رفع پلمپ خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر خط شدن دوربین های نظارتی کارخانه در تمامی واحدها، بکارگیری تمام وقت مسوول فنی با مدرک دکتری دامپزشکی از محل قانون ماده 19، نظارت مستمر و هفتگی تیم مشترک دامپزشکی و بهداشت و درمان از کارخانه و عدم استفاده از مواد اولیه غیر بهداشتی از مواردی هستند که این کارخانه برای آغاز فعالیت دوباره بایستی آنها را اجرایی کند.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موراد مشکوک مراتب را با سامانه تلفنی 1512 اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند تا در سریع ترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شده و با متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت عمومی جامعه برخورد قانونی انجام گیرد.

 


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/14232

مطالب پیشنهادی از سراسر وب