واجب تر از برگزاری مراسم عزاداری محرم حفظ جان مردم است

استاندار قزوین گفت: اگر اجتماع محرم که از ارزش بالایی برخوردار است برای مردم خطر جانی داشته باشد؛ لغو برگزاری این مراسم واجب تر است.

هدایت اله جمالی پور در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار تیتر قزوین در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در استان قزوین، اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند همه باید به نظرات کارشناسان بهداشتی احترام بگذاریم و از مردم استان قزوین می خواهم عزاداری ماه محرم را در خانه های خود برگزار کنند و از هر گونه اجتماع برای عزاداری خودداری کنند و از بستر فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی استفاده کنند.

استاندار قزوین افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن وضعیت استان قزوین در حالت هشدار مراسم عزاداری ماه محرم برای حفظ سلامت شهروندان و خستگی کادر درمان برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: محرم یک سنت دینی، یک همبستگی بزرگ اسلامی و ملی است که در بین شیعیان جایگاه والایی دارد و 1400 سال است که شیعیان و تمام جهان برای امام حسین (ع) مظلوم ترین امام شیعیان مراسم عزاداری برپا می کنند و برگزاری این مراسمات منشا وحدت و تقویت ارزش ها است.

مقام عالی دولت در استان اضافه کرد: امسال شرایط خاص است و کشور با خطر ویروس کرونا در حال دست و پنجه نرم کردن است و در چنین شرایطی دین هم می گوید وقتی خطری جامعه را تهدید می کند برای حفظ جان مردم که اوجب واجبات است؛ برگزاری مراسم عزاداری واجب نیست.

استاندار قزوین با اشاره به توصیه های کارشناسان بهداشتی مبنی براینکه برگزاری تجمع به عنوان عامل انتشار بیماری کرونا است، گفت: هر اجتماعی اعم از عزاداری یا جشن و همایش و سایر مراسمات می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب