به هر یک از آموزشگاه‌های آزاد فنی، خسارت 50 میلیون تومانی کرونا تعلق گرفته است

به هر یک از آموزشگاه‌های آزاد فنی، خسارت 50 میلیون تومانی کرونا تعلق گرفته است
به هر یک از آموزشگاه‌های آزاد فنی، خسارت 50 میلیون تومانی کرونا تعلق گرفته است
رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای کشور گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده، به طور میانگین هرکدام از آموزشگاه‌های آزاد در پی شیوع کرونا حدود 50 میلیون تومان خسارت و ضرر و زیان مالی دیده‌اند.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای کشور گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده، به طور میانگین هرکدام از آموزشگاه‌های آزاد در پی شیوع کرونا حدود 50 میلیون تومان خسارت و ضرر و زیان مالی دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، الله کرم لیراوی روز سه شنبه در جریان سفر به قزوین و دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای این استان با اعلام این خبر اظهار داشت: 11 هزار و 700 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در کشور به فعالیت می پردازند که از اسفند ماه به دنبال شیوع کرونا و با هدف حفظ سلامت مهارت جویان و در پی اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه 90 درصد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور مستاجر هستند،افزود: مالکان این آموزشگاه ها در این چند ماه باید هزینه های سنگین اجاره بها و همچنین حقوق پرسنل و کارکنان خود را پرداخت می کردند در حالی که درآمدی نیز در این مدت حاصل نکردند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه دولت به منظور کمک به جبران خسارت وارده به آموزشگاه ها تسهیلات 16 میلیون تومانی با نرخ 12 درصد در نظر گرفته است،اظهار داشت: خیلی از آموزشگاه ها برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده اند اما هنوز پرداختی انجام نشده است و امیدواریم با همراهی دولت این کار زودتر محقق شود.

وی با اشاره به بازگشایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای از اواخر اردیبهشت همراه با محدودیت در تعداد مهارت جویان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی،افزود: در حال حاضر به دلیل وضعیت موجود، آموزشگاه ها نمی توانند از همه ظرفیت خود برای جذب و آموزش متقاضیان استفاده کنند.

لیراوی در ادامه با بیان اینکه 60 درصد اجرای آموزش های مهارتی در کشور بر عهده آموزشگاه های آزاد است،اظهار داشت: در صورت حمایت های لازم دولت از بخش خصوصی این ظرفیت وجود دارد که 90 درصد آموزش های فنی مورد نیاز و تقاضا در کشور از سوی این بخش و آموزشگاه های آزاد ارایه شود.

وی در ادامه از پیگیری انجمن صنفی آموزش گاه های آزاد فنی و حرفه ای برای بیمه کردن موسسان و مدیران این آموزشگاه ها خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از موسسان و مدیران این مراکز آموزشی زنان سرپرست خانوار هستند و امیدواریم با رایزنی با مجلس یازدهم بتوانیم این مطالبه را به تصویب رسانده و به قانون تبدیل کنیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور همچنین گفت: امیدواریم در سال جاری با اصلاح در آئین نامه مربوط به اداره امور آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، بخشی از مشکلات مربوط به این مراکز آموزشی را برطرف کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای قادر هستند مطابق با نیازهای جامعه به ارایه آموزش های مهارتی بپردازند،افزود: 6 هزار استاندارد آموزشی مهارتی تعریف و تعیین شده که بسیاری از آنها در آموزشگاه های آزاد کشور به متقاضیان و مهارت جویان ارایه می شود.

لیراوی با اشاره به نیاز کشور به نیروی کار متخصص و ماهر،گفت: بر همین اساس درصدد هستیم با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تعداد و ظرفیت آموزشگاه های آزاد را گسترش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 167 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در قزوین،گفت: این استان با توجه به توانمندی های اقتصادی بالا در بخش صنعت و کشاورزی می تواند در بخش مهارت آموزی، جزو استان های مطرح کشور باشد.

لیراوی افزود: قزوین علاوه بر صنعتی و کشاورزی بودن، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است و می توان بخشی از آموزش های مهارتی در این استان را به سمت حوزه گردشگری هدایت کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور گفت: اداره کل فنی و حرفه ای قزوین تعامل و رابطه تنگاتنگی با این انجمن دارد و امیدواریم در نتیجه این موضوع از ظرفیت آموزشگاه های آزاد برای اجرای تعهدات آموزشی در این استان به بهترین شکل استفاده ببریم.

در حال حاضر بخش خصوصی مجری بیش از 50 درصد آموزش‌های مهارتی در قزوین است.

167 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.

برای سال جاری پنج میلیون و 600 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به عنوان تعهدات استان قزوین در نظر گرفته شده است که از این میزان بیش از 50 درصد از سوی مراکز آموزشی بخش خصوصی ارایه خواهد شد.

این آموزشگاه ها در سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و صد هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان ارایه کردند.

همچنین 10 مرکز دولتی فنی و حرفه ای به متقاضیان در استان قزوین آموزش های مهارتی ارایه می کنند.



https://www.titrqazvin.ir/news/1114

مطالب پیشنهادی از سراسر وب