مصائب شنیدن رادیو در استان قزوین

مصائب شنیدن رادیو در استان قزوین
مصائب شنیدن رادیو در استان قزوین
چند روز پیش با خودرو پرشیام به همراه دوستم از تهران به سمت قزوین در حرکت بودم، هر دو سر موضوعی بی حوصله بودیم و کم صحبت.
چند روز پیش با خودرو پرشیام به همراه دوستم از تهران به سمت قزوین در حرکت بودم، هر دو سر موضوعی بی حوصله بودیم و کم صحبت.

یادداشت تیتر قزوین | گفتم برای از بین بردن یخ فضای روانی داخل خودرو، رادیو ماشین رو که از قضا JVC با آنتن بلند و خوب بود رو روشن کردم (فلش موسیقی نداشتم).

نزدیکای کرج بودیم که تصمیم گرفتم رادیو آوا گوش کنیم که کیفیت بسیار مطلوبی داشت، وارد فضای استان قزوین شدیم و از آبیک گذر کردیم که دیگر از رادیو آوا خبری نبود؛ سرچی کردیم بر روی فرکانس اصلی 93/5، اصلا صدا مناسب نبود و دوستم گفت شاید تا نزدیکی های قزوین خوب بشود، بیخیال رادیو آوا، سراغ سایر شبکه های رادیویی شدیم، دیدیم چنگی به دل نمی زنه و همه شبکه ها صدای نامطلوب دارند...
به ناچار رادیو رو خاموش کردیم تا به عوارضی پنج کیلومتری قزوین رسیدیم، مجدد رادیو آوا رو 93/5 به امید دریافت کیفیت بهتر روشن کردیم ولی جز موسیقی گوش خراش بی کیفیت همراه با خرخر و سوهان روح ، دریافت نکردیم...

بازهم سرچی کردیم بلکه رادیو پیامی، جوانی، ورزشی و... چیزی پیدا کنیم که در نهایت فقط رادیو قزوین رو بر روی فرکانس 89/5 با کیفیت مطلوب دریافت کردیم و سایر شبکه ها بی کیفیت و ضعیف بودند طوری که در خود شهر قزوین هم رادیو آوا که اصلا دریافت نمیشد و رادیو پیام هم کیفیت جالبی نداشت، برای دوستم واقعا این شرایط عجیب بود که چرا در استان قزوین، کیفیت دریافت رادیوها از جمله رادیو آوا (بجز رادیو قزوین)، ضعیف هست.

اونجا بود که تصمیم گرفتم از این پس حتما فلش موسیقی رو همراه خودم داشته باشم.

عصر آن روز جهت انجام کاری راهی منطقه الموت شدم در شهر معلم کلایه که رسیدیم، دوستم گفت که رادیو ورزش رو بگیرم که مسابقه فوتبال گوش کنیم، دیدیم دریافت نمیشه، از شخص مطلعی در معلم کلایه پرسیدیم، فرکانس رادیو ورزش در الموت چنده؟
گفت: در الموت رادیو جوان، ایران، ورزش و آوا اصلا فرستنده رادیویی نداره!

آبروی استان مان در پیش دوستم برباد رفت که چرا تنها در 150 کیلومتری پایتخت، این همه معضل دریافت شبکه های رادیویی وجود دارد و رادیو آوایی که می تواند راهی برای تشویق و ترغیب مردم و جوانان به شنیدن موسیقی ها با محتوی مناسب باشد، اینقدر بی کیفیت و ضعیف باشد.

براستی چرا و مشکل کجاست؟



https://www.titrqazvin.ir/news/1111

مطالب پیشنهادی از سراسر وب