برای اینکه شریک تخلف نباشم استعفا دادم/ هرگونه فعالیت پیش از صدور مجوز غیرقانونی است

برای اینکه شریک تخلف نباشم استعفا دادم/ هرگونه فعالیت پیش از صدور مجوز غیرقانونی است
برای اینکه شریک تخلف نباشم استعفا دادم/ هرگونه فعالیت پیش از صدور مجوز غیرقانونی است
رئیس انجمن موسیقی استان قزوین به دلیل داشتن آموزشگاه موسیقی ، مورد اعتراض برخی از اعضا قرار گر‌فته و آن را امری غیرقانونی می‌دانند؛ البته براساس نظر کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با استعلامی که از خانه موسیقی گرفته شده این مورد نفی اساسنامه نبوده و تخلفی رخ نداده است.
رئیس انجمن موسیقی استان قزوین به دلیل داشتن آموزشگاه موسیقی ، مورد اعتراض برخی از اعضا قرار گر‌فته و آن را امری غیرقانونی می‌دانند؛ البته براساس نظر کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با استعلامی که از خانه موسیقی گرفته شده این مورد نفی اساسنامه نبوده و تخلفی رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، انجمن موسیقی یکی از نهادهایی است که زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت می‌پردازد و اقدامات مختلفی را در زمینه موسیقی انجام می‌دهد.

یکی از اعضای انجمن موسیقی استان در صفحه اینستاگرامش خبر استعفای خود را منتشر و در آن علت را عدم پایبندی رئیس انجمن به قوانین و اساسنامه عنوان کرده است.

12

به گفته او بر اساس اساسنامه،  داشتن امتیاز آموزشگاه و یا موسسه هنری توسط رئیس انجمن تخلف محسوب می‌شود و چندین بار این امر را متذکر شده اما درخواست‌ها بی نتیجه باقی مانده است و برای همین استعفای خود را از انجمن اعلام می‌کنم.

برای اطلاع از چند و چون ماجرا به سراغ اعضای انجمن رفته و ماجرا را جویا شدیم.

محسن فریدمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر قزوین در این باره گفت: رئیس انجمن موسیقی استان در آغاز ریاست، آموزشگاه نداشت اما درحال حاضر برخلاف قانون آموزشگاه تاسیس کرده و در حال فعالیت است و هنگامی که این موضوع را در جلسه عنوان می‌کنم ماجرا را به حاشیه می‌برند و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن موسیقی استان قزوین ادامه داد: وقتی هم که موضوع با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح می‌شود، این پاسخ را می‌شنویم که فعلا مجوزی صادر نشده درصورتی که مدارک او برای تهران ارسال شده است.

این کارشناس موسیقی عنوان کرد: براساس گفته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس کنونی انجمن از مرداد ماه برای تاسیس آموزشگاه اقدام کرده که این اقدام خلاف قانون است و ارشاد نباید این امر را قبول می‌کرد، البته ما با دایر شدن آموزشگاه مشکل نداریم این موضوع مد نظر ما است که نباید در سمت رئیس انجمن این اتفاق رخ می‌داد و لازم بود پیش از این اقدام استعفا صورت می‌گرفت؛ ضمن اینکه همکاری ارشاد نیز جای سئوال دارد و برای اینکه نمی‌توانم شریک تخلف باشم از عضویت خود در انجمن استعفا دادم.

 رئیس انجمن موسیقی استعفای خود را اعلام کرده

یک عضو دیگر هیأت مدیره انجمن موسیقی استان قزوین در گفت‌وگو با تیتر قزوین گفت: طبق قانون رئیس انجمن درصورت داشتن آموزشگاه باید از مقام مدیر عاملی استعفا دهد؛ البته می‌تواند عضو معمولی هیأت مدیره باشد؛ چنانچه در حال حاضر تمام اعضای معمولی انجمن دارای آموزشگاه هستند.

اسحاق چگینی ادامه داد: رئیس فعلی در ابتدای مدیرعاملی انجمن، شرایط لازم را دارا بود؛ اما اکنون این شرایط از او سلب شده؛ البته خود او نیز تمایل به استفعا دارد و استعفای خود را اعلام کرده و قرار است این استعفا در اولین جلسه هیأت مدیره بررسی و پذیرفته شود و درباره مدیر عامل جدید تصمیم گیری کنیم.

تخلف رئیس انجمن موسیقی قزوین احراز نشده است

کارشناس موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز به خبرنگار تیتر قزوین گفت: افتتاح آموزشگاه موسیقی دارای یک پروسه زمانی است و حدود شش ماه طول می‌کشد و در نهایت مجوز صادر می‌شود؛ پیش از صدور مجوز فعالیت غیرقانونی است، البته ممکن است پیش از داشتن مجوز مکانی را برای آموزشگاه اجاره کرده و فعالیت کنند اما از نظر قانونی فعالیت باید زمانی آغاز شود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مجوز نهایی را امضا می‌کند.

سعید‌رضا دولت‌زارعی ادامه داد: براساس اساسنامه انجمن موسیقی ایران، رئیس انجمن نباید کارمند دولت بوده و یا آموزشگاه  و موسسه فرهنگی و هنری داشته باشد، مورد ما استثنا است و ریاست انجمن در ابتدای کار مجوز نداشته است.

وی عنوان کرد: آموزشگاه رئیس انجمن موسیقی استان هنوز مجوز ندارد و چون مجوزی صادر نشده موضوع استعفا نیز مطرح نیست؛ البته طبق استعلامی که از انجمن موسیقی ایران و مبادی قانونی تدوین کننده اساسنامه گرفته شده درصورت صدور مجوز هم تخلفی رخ نمی‌دهد؛ چرا که رئیس انجمن در بدو کار خود فاقد آموزشگاه بوده است و در سایر استان‌ها هم مواردی داریم که رئیس انجمن دارای آموزشگاه باشد.

وی عنوان کرد: پنج ماه تا پایان کار این دوره از انجمن باقی مانده است و دوست داریم این دوره با دست پر به پایان برسد؛ تاکنون نیز علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته، در حال حاضر نیز موضوع آموزشگاه داشتن رئیس انجمن به این اندازه هم بغرنج نیست که در فضای مجازی برجسته شده است.

دولت‌زارعی گفت: طبق قانون آموزشگاه موسیقی قبل از صدور مجوز نباید فعالیت داشته باشد؛ البته این تخلف صرفا برای یک نفر که اکنون در مظان اتهام قرار گرفته نیست و سایر آموزشگاه‌ها هم آن را مرتکب شده‌اند.

وی عنوان کرد: در دوره‌های گذشته هم رئیس انجمن‌هایی داشته‌ایم که تخریب شده‌اند، گاهی در نتیجه حاکم شدن فضای مسموم هنری و بی اخلاقی‌هایی که اتفاق می‌افتد تمام خوبی‌هایی که انجام شده تخریب می‌شود، باید این نگرش اصلاح شود و خود هنر اهمیت داشته باشد.



https://www.titrqazvin.ir/news/5414

مطالب پیشنهادی از سراسر وب