بازی پیچیده حماس با افکار عمومی صهیونیست‌ها

بازی پیچیده حماس با افکار عمومی صهیونیست‌ها
بازی پیچیده حماس با افکار عمومی صهیونیست‌ها
«اسحاق مانسدورف » کارشناس روانشناسی سیاسی در مرکز امور عمومی و حکومتی در شهر اشغالی قدس گفت که جنبش حماس موفق شده است تا از طریق انتشار ویدئوهای مربوط به «اسیران صهیونیست در نوار غزه » بر راهبردهای رژیم اسرائیل تاثیر بگذارد.
«اسحاق مانسدورف » کارشناس روانشناسی سیاسی در مرکز امور عمومی و حکومتی در شهر اشغالی قدس گفت که جنبش حماس موفق شده است تا از طریق انتشار ویدئوهای مربوط به «اسیران صهیونیست در نوار غزه » بر راهبردهای رژیم اسرائیل تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، «اسحاق مانسدورف» در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «معاریو» چند روز پس از انتشار آخرین ویدئو از اسیران صهیونیست در نوار غزه توسط جنبش حماس نوشت: به نظر می‌رسد این راهبرد حماس به شکل خاصی موثر واقع شده و هدف آن ایجاد فشار و اختلاف بین مقامات اسرائیل است.

وی گفت که هدف جنبش حماس تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی بین المللی و صهیونیست‌ها است تا رژیم اسرائیل را برای رسیدن به توافقی به نفع مقاومت فلسطین تحت فشار قرار دهد.

این روانشناس رژیم صهیونیستی افزود: ویدئوهای جدید منتشر شده توسط حماس در مورد گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) در چارچوب راهبردی صورت می‌گیرد که هدف از آن، برهم زدن افکار عمومی و جنگ روانی است.

وی افزود: حماس از این طریق می خواهد به اهدافی در سطح نظامی دست یابد و اثربخشی این راهبرد را می‌توان از طریق واکنش افکار عمومی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ارزیابی کرد زیرا بلافاصله پس از انتشار این ویدئوها، خانواده های اسیران صهیونیست در نوار غزه، از کابینه و ارتش اسرائیل درخواست کردند تا با هرگونه قرارداد ممکن مبادله اسیران (با مقاومت فلسطین) موافقت کنند، گرچه خواسته حماس آتش بس و پایان دادن (نهایی) به عملیات نظامی اسرائیل (تجاوزگری به نوار غزه) است.

مانسدورف ادامه داد: انتشار این ویدئوها به افکار عمومی صهیونیست‌ها تاکید می‌کند که اسرائیل دروغ می‌گوید و ادعای ارتش مبنی بر نابودی حماس نادرست است و همچنین محتوای سخنان نتانیاهو نخست وزیر و فرماندهان ارتش اسرائیل را رد و تکذیب می کند.

وی اظهار داشت: این موضوع (انتشار ویدئوی اسیران صهیونیست) بر ثبات جبهه داخلی اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) تاثیر منفی گذاشته و ناامیدی، خشم و عصبانیت صهیونیست‌ها را نسبت به رهبری سیاسی و فرماندهان نظامی افزایش داده است زیرا نشان دهنده عدم موفقیت تل آویو در بازگرداندان اسیران صهیونیست از نوار غزه است.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، گروه‌های مقاومت فلسطین 15 مهرماه (هفتم اکتبر 2023) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از نوار غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، به طور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز‌کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از 48 روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام‌کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام‌کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند‌شد و آزادی آن‌ها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد‌بود.

در جریان ازسرگیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران گسترده مناطق مختلف این منطقه، چند نفر از اسیران رژیم صهیونیستی نیز کشته شدند. رزمندگان مقاومت فلسطین نیز در طول 6 ماه نبرد خسارات و تلفات زیادی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا

https://www.titrqazvin.ir/news/18414

مطالب پیشنهادی از سراسر وب