ضرورت توجه به فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت توسط مدیران مدارس

ضرورت توجه به فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت توسط مدیران مدارس
ضرورت توجه به فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت توسط مدیران مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ضروری است مدیران مدارس، فرهنگ‌سازی و بیان مشوق‌های مربوط به جوانی جمعیت را وظیفه تبیینی خود دانسته و اهتمام کافی را در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ضروری است مدیران مدارس، فرهنگ‌سازی و بیان مشوق‌های مربوط به جوانی جمعیت را وظیفه تبیینی خود دانسته و اهتمام کافی را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش تیتر قزوین، دومین همایش تخصصی بحران جمعیت و حمایت از حفظ حیات جنین با عنوان "رویداد محیا" ویژه مدیران مدارس ابتدایی قزوین و موسسین مهدکودک‌ها در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در این همایش گفت: خوشبختانه امروز در مجموعه دولت و وزارت آموزش و پرورش شاهد تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر و شبانه روزی برای حل مشکلات هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه فرهنگیان جایگاه مرجع در جامعه دارند، خاطر نشان کرد: برنامه محوری، انسجام بخشی درونی و ارتباط گیری بیرونی برای موفقیت در مدیریت‌ها، لازم و ضروری است.

سیاهکالی مرادی با تاکید بر جایگاه ممتاز سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: در زمینه اجرایی کردن سند تحول بنیادین، باید نگاه ویژه‌ای به معلم داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از روش‌های صحیح در امور فرهنگی و تربیتی، تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش باید دغدغه تربیتی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت دقیق قانون و ملاحظات حقوقی، از هرگونه تخلف و اشتباه در آینده پیشگیری می‌کند.

این مسئول با اشاره به لزوم توجه به اهداف سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در کنار اقدامات علمی و آموزشی، آموزش مهارت‌های زندگی باید از  برنامه‌های اولویت‌دار مدیران در مدارس باشد.

وی افزود: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید منجر به تقویت خودشناسی و احساس عزت نفس در دانش‌آموزان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: تعمیق باورهای دینی دانش‌آموزان، آشناسازی با معارف اسلامی و مهارت‌های زندگی باید از برنامه‌های اولویت‌دار مدیران باشد.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب، بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین چراغ راه همه مدیران مدارس است.

وی با تاکید بر ضرورت روحیه مشارکت خواهی در مدیران، گفت: مشورت با تمام ارکان مدرسه و جلب مشارکت دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و موانع باشد.

این مسئول با اشاره به نقش مهم مدیران مدارس، اظهار کرد: خودباوری مدیر مدرسه، مثبت اندیشی نسبت به دانش‌آموزان، اعتقاد نسبت به جایگاه علم، از عوامل مهم در موفقیت مدیریت مدرسه است.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: ارتباط موثر و مستمر با اولیای دانش‌آموزان از عوامل بسیار مهم در موفقیت برنامه‌های مدرسه است.

وی با اشاره به اولویت‌های آموزش وپرورش استان، توجه جدی به عفاف و حجاب‌، نماز جماعت، افزایش بصیرت دینی و سیاسی دانش‌آموزان، کارکنان و تکریم ارباب رجوع با سعه صدر را از مهمترین ماموریت‌های آموزش و پرورش دانست و خواستار پیگیری مستمر همراه با برنامه ریزی مدون شد.

سیاهکالی مرادی گفت: حضور حداکثری در انتخابات، فرصت سوء استفاده را از دشمن می‌گیرد و سواد رسانه‌ای می‌تواند در تشخیص فریب‌ها و خطوط دشمن موثر باشد.

این مسئول عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور هم در طول این سال‌ها فعالیت چشمگیری داشته است و قدرت علمی و سطح دانش دانش‌آموزان و دانشجویان امروز ما با گذشته قابل قیاس نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، تاکید کرد: حضور گسترده در انتخابات، امنیت، آسایش، آرامش و صلابت، را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: با برگزاری آزمون آموزش و پرورش 72 هزار نفر در کشورجذب می‌شوند که سهم استان742 نفر است.

 


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/16797

مطالب پیشنهادی از سراسر وب